رسانه عبری‌زبان: بن‌سلمان شریک اساسی در عادی‌سازی امارات و اسرائیل بود

رسانه عبری‌زبان: بن‌سلمان شریک اساسی در عادی‌سازی امارات و اسرائیل بود
چهارشنبه 12 شهريور 1399 - 10:44

روزنامه "یدیعوت آحارونوت" فاش کرده که ولیعهد سعودی شریکی اساسی در روند عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل بود.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "سمدار بیری" در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، توافق صلح میان اسرائیل و امارات عملیاتی واقعی و تاریخی است و اساس این توافق، "ایجاد صلح اقتصادی و همکاری در عرصه‌های فرهنگی و گردشگری است، و طبعا بخش محرمانه آن، تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی علیه ایران خواهد بود".

بیری افزود، "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی "از همان ابتدا شریکی کاملا محرمانه در هماهنگ کردن عادی‌سازی بود"، و روابط ویژه او با "جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا و نیز با "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی، طی روزهای اخیر "منجر به فشار مضاعف شده است".

به نوشته این روزنامه عبری‌زبان، بن‌سلمان "اصرار داشت که امارات پیشرو در عادی‌سازی شود. عربستان سعودی روز دوشنبه زمانی‌که هواپیمای العال، با موافقت کامل ریاض از آسمان عربستان رواز کرد، چیزی نگفت. کوشنر وعده داده که کشورهای بیشتری در صف( برای عادی‌سازی) قرار دارند".

یدیعوت آحارونوت افزود: "ولیعهد سعودی قول نداده است که چه زمانی ملحق می‌شود، ولی او وعده کمک داده... این چهارگانه: ترامپ، نتانیاهو، بن زاید و بن سلمان، باید همه کارها را خیلی سریع و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انجام دهند."

نویسنده تأکید کرده که روابط با امارات "تازه متولد نشده و به صورت ناگهانی دیده به جهان نگشوده است، بلکه دست‌کم ا 15 سال پیش... . اسرائیلی‌ها با گذرنامه‌های کشورهای خارجی به امارات رفت و آمد می‌کردند."

پربیننده ترین خبرها