فریاد بی‌خانمان‌های سعودی‌ بر سر آل‌سعود: جلوی تخریب منازل ما را بگیرید

فریاد بی‌خانمان‌های سعودی‌ بر سر آل‌سعود: جلوی تخریب منازل ما را بگیرید
چهارشنبه 12 شهريور 1399 - 21:15

اقدام مقامات سعودی در تخریب منازل شهروندان در روستای «الشبحه» از توابع استان تبوک (غرب) خشم کاربران عربستانی در شبکه های اجتماعی را برانگیخته و عنوان کردند که این اقدام، دروغین بودن ادعاهای حقوق بشر ولیعهد سعودی را برملا کرد. 

العالم ـ داغ های مجازی

شهروندان امارت تبوک با راه اندازی هشتگی خواستار لغو عملیات تخریب منازل شدند؛ آنها تاکید کردند که تمام دارایی خود را صرف کردند تا در این خانه ها ساکن شوند و اینک بی خانمان شدند. کاربران تویتر در عربستان با این شهروندان اعلام همبستگی کردند و از پادشاه و ولیعهد کشور خواستند تا هرچه سریعتر عملیات تخریب خانه ها را متوقف کنند.

کاربران شبکه های اجتماعی از اقدام مقامات سعودی در تخریب منازل شهروندانی که اینک هیچ خانه و پناهگاهی ندارند، به شدت انتقاد کردند و خواستار لغو این اقدام شدند. آنها تاکید کردند که اکثر این افراد از ساکنان روستاها هستند و شغلشان دامداری و کشاورزی و یا از کارمندان رده پایین دولتی هستند.

کاربری به نام محمد الیحیا نوشت: اگر شهرداری ها از همان ابتدا به وظایف خود عمل می کردند؛ اساسا هیچ خانه بدون مجوز و غیرقانونی ساخته نمی شد؛ اما در واقع شهرداری ها فقط به افراد فرودست زور می گویند و با طبقات ثروتمند جامعه کاری ندارند. هنگام ساخت و ساز سهل انگاری می کنند و سپس به عملیات تخریب روی می آورند!

محمد السنانی نیز توییت کرد: خانه هایی که تخریب می شوند در روستاهای کوچک ومناطق دورافتاده هستند و از شهرها بسیار دورند. اهالی این روستاها از سالها پیش در این مناطق زندگی می کنند. وجود این افراد و خانه های آنها چه آسیبی به مقامات وارد می کند.

قبایل جهینه نیز خطاب به امیر مدینه منوره درباره عملیات تخریب در استان العیص تاکید کردند که اکثر خانه هایی که تخریب شدند، متعلق به زنان بیوه و یتیمان و مستمندان هستند که افراد خیرخواه این خانه ها را به آنها بخشیده اند و آنها اینک بی خانمان شدند.

پربیننده ترین خبرها