جناب "سدیس" پیامبر با یهود تعامل کرد نه صهیونیست‌های اشغالگر!

جناب
شنبه 15 شهريور 1399 - 23:25

شکی نیست که روحانیون و بزرگان وهابیت ستون دوم حکومت عربستان در کنار آل‌سعود هستند، ریشه این ماجرای تاریخی، زمانی است که ابن سعود و ابن عبدالوهاب با هم‌ توافق کردند که عبدالوهاب جنگ های ابن سعود علیه مسلمان را در جزیره العرب و خارج از آن را، از لحاظ قانونی و شرعی  تایید کند و ابن سعود نیز در مقابل دعوت دینی ابن عبدالوهاب را تایید و وهابیت را به عنوان دین رسمی رژیم سعودی که با پشتیبانی انگلیس و آمریکا تاسیس شده بود بپذیرد .

العالم - کشکول

وهابیت کماکان به این پیمان قدیمی وفادار است، پدربزرگ آنها، ابن سعود و ابن عبدالوهاب به تاسیس رژیم صهیونیست در قلب دنیای اسلام توسط همان استعمارگر انگلیسی-آمریکایی خوش بین بودند اما برای سرپوش گذاشتن بر این تایید در خطبه های نوادگان ابن عبدالوهاب تا چندی پیش یهود همیشه مورد انتقاد و هجمه قرار می گرفت.

به نظر می رسد که اوج گرفتن محمد بن سلمان جز با خیانت به فلسطین و اجرای معامله قرن امکان پذیر نبوده و این خیانت که سالیان دراز پنهانی صورت می گرفت امروزه به شکل رسمی و آشکارا درآمده است که طبیعتا این تغییر روش نیاز به تغییر در خطبه های بزرگان وهابیت نیاز دارد و این دقیقا اتفاقی بود که در خطبه نماز جمعه این هفته در مکه و توسط عبدالرحمن السدیس، امام جمعه مکه رخ داد.

وی تعامل پیامبر با یهود و نمونه های از مهربانی ها و بخشش آن حضرت را در تعامل با یهودیان آن زمان را مثال زد که موجب اسلام آوردند یکی از یهودیان نیز شده بود.

این تغییر واضح در خطبه های وهابی ها که براساس دستور آل سعود عمل می کنند نشانه این است که به زودی عربستان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام خواهد کرد.

السدیس زمینه سازی برای این تغییر واضح را در خطبه اش آغاز کرده است، خطبه هایی که تا امروز در آن به یهودیان لعنت فرستاده می شد این هفته به یکباره تغییر کرد، وی گفت: "از جمله هشدارهای سودمند و مفید در مسائل اعتقادی، عدم درک صحیح درباب تولی وتبری و سردرگمی در آن بین باور قلبی و برخورد خوب در روابط فردی و بین المللی است. عدم تولی غیرمسلمان منافاتی با این ندارد که با وی رفتار حسنه به منظور دلجویی از آن و الفت و تألیف قلب به منظور رهنمون ساختن آن به دین اسلام، شود"

وی به سعودی ها یادآوری می کند که این راه و سیرت اجدادشان ابن تیمیه و ابن قیم الجوزیه و ابن محمد بن عبدالوهاب است، السدیس مثل همیشه تاکید می کند: "ملت ملزم به گوش دادن و اطاعت از ائمه و صاحبان امرشان هستند" حتی اگر صاحبان امر زنا کردند و یا گناه کبیره مرتکب شدن و یا با صهیونیست ها روابط را عادی سازی کردند.

اطاعت السدیس از ولی امرش که علاقه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارد او را از گناه کبیره و نابخشودنیش غافل کرد؛ السدیس از مکه پاک ترین نقطه زمین، برای عادی سازی روابط با قاتلان فلسطینی ها، عرب ها و مسلمانان استفاده کرد و نیز فراموش کرد که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) با همه انسان‌ها مهربان و بخشنده بود و با یهودیان تعامل بشر دوستانه داشت اما هر گز با غاصبانی که قصد اشغال مقدس ترین مقدسات اسلام را دارند و زنان و کودکان بی گناه را به قتل می رسانند تعامل و دوستی نمی کرد آنگونه که سدیس قصد داشت برای حاضرین توضیح دهد پس ما نیز مانند دیگران آیه "لَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ. إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ"[1] را به وی یادآوری می کنیم.

[1]: ترجمه آیه: خدا شما را از آنان که با شما در دین قتال و دشمنی نکرده و شما را از دیارتان بیرون ننمودند نهی نمی‌کند که با آنان نیکی کنید و به عدالت و انصاف رفتار نمایید، که خدا مردم با عدل و داد را بسیار دوست می‌دارد و تنها شما را از دوستی کسانی نهی می‌کند که در دین با شما قتال کرده و از وطنتان بیرون کردند و بر بیرون کردن شما همدست شدند، زنهار آنها را دوست نگیرید و کسانی که با آنان دوستی و یاوری کنند ایشان به حقیقت ظالم و ستمکارند.

پربیننده ترین خبرها