انتفاضه یمنی ها علیه تاجران جنگ

انتفاضه یمنی ها علیه تاجران جنگ
يکشنبه 16 شهريور 1399 - 20:24

یمنی های ساکن استان تعز واقع در جنوب غرب یمن برای محکوم کردن وضعیت اقتصادی ،متجاوزان سعودی و اماراتی را مسئول پایین آمدن شدید ارزش پول کشور و افزایش قیمت ها دانسته و آنان را به تعطیلی بنادر و جلوگیری از صادرات نفت و گاز متهم کردند.

العالم - یمن

کاربران با شعار: کاهش ارزش پول ..قاتلی دیگر. دهها یمنی دیروز حرکتی اعتراضی در استان تعز راه انداختند و در طی آن تابلوهایی برای محکوم کردن اقدامات متجاوزان سعودی و اماراتی در حق مردم یمن برای سرقت و غارت منابع و ترویج قحطی و فقر در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود "غارت منابع مالی بانک مرکزی دلیل مستقیم فروپاشی اقتصادی " است.

کاربران شبکه های اجتماعی نیز هشتگ" تعز ضد تاجران جنگ انتفاضه می کند " برای افشای طرح های دشمنان یمن و مشکلاتی که مردم یمن رنج می برند و تخریب زیر ساخت ها و همه جوانب زندگی و سرقت منابع یمن در توییتر ترند شد.

عبدالشافی النبهانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت : به شاه و فرزندش بگویید مردم یمن نیازی به کمک شما ندارند که بین مردم تقسیم می کند دست از ثروت های ما بردارید و به جهنم بروید بگذارید مردم خود سرنوشتشان را تعیین کنند به دور از قیمومیت شما در این صورت خواهید دارد مردم به جای کیسه ، چندین تن برای شما ارسال خواهند کرد.

الصقر الیمانی نیزنوشت : پس از خطبه السدیس درباره عادی سازی که در طی آن خود را برای هروله به اسرائیل آماده می کرد .مبادا فریب روحانی سعودی را بخورید زیرا ماموریت همه نیروهای اطلاعاتی شستشوی مغزی برای خدمت به نظام سعودی است.

ابومحمد القهالی در توییتی نوشت ائتلاف 90 درصد از مسئولیت سیاست گرسنه نگاه داشتن مردم یمن و کاهش بهای پول ملی را به خاطر جلوگیری از صادرات نفت یمن و کنترل بنادر و فرودگاهها و تنگه باب المندب که یکی از مهم ترین مسیرهای اقتصاد یمنی مداخله مستقیم در تصمیم یمن را بر عهده دارد.

الشاعر ابو امجد الملیکی نیز در توییتی نوشت : امارات بر بنادر و فرودگاهها و جزایر و مناطق حیاتی یمن تسلط یافته و ثروت های دریایی مانند ماهی ها را می دزدد و قاچاق می کند و بازارها را با کالاهای سنتی خود پر کرده و معادن طلا را غارت کرده سپس هلال احمرشان می اید نان توزیع می کند و 50 عکاس و خبرنگار نیز می گویند ما به یمن کمک کردیم .

"عز العرب " نیز نوشت : برخی سعودی ها اصرار دارند که برای کمک به ما امده اند تلاش کردم تا در میان تلی از تخریب و ویرانی ، یک کمک را پیدا کنم اما چیزی جز پیراهن اطفالی که جنگنده ها بمباران کرده اند و مناطقی که موشکها تخریب کرده اند صورتم از خجالت سرخ شد به جای شما به عقل خواننده ها احترام بگذارید.

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی یمن نیز با انتقاد از نقش منفی سازمان ملل در جنگ یمن گفت :آنها انسانیت و کودکان را می کشند و روابط انسانی را تخریب می کنند و در عین حال شعار آزادی،انسانیت و حقوق بشر می دهد.

وی نوشت : از اولین لحظه حمله امریکا،عربستان و امارات به یمن ،سازمان ملل شریک اصلی حملات است و نقش منفی اش بدتر از قدرت نظامی است .

هدیل الیمانی نیز نوشت : یمن دارای نفت و بنادر است اما ائتلاف مانع از به کارگیری آن می شودو دلیل آن نیز دولت فاسد و مزدور است مردم در حال جان دادن هستند و منابع زمینی و دریایی به وفور است.

عبدالله الابی نیز مطالب6 سال پیش ائتلاف متجاوزرا منتشرکرد و توضیح داد : بخشی از دروغ و نیرنگ و فروش توهم را ببینید. اطلاعیه هایی که هواپیماهای ائتلاف 6 سال پیش در شهرها و روستاهای یمن توزیع کردند وتاکنون هیچ کدام از آن محقق نشده به سادگی باید گفت هدف از این اطلاعیه های دروغ منحرف کردن افکار عمومی از جنایت ها و آمال آنان و اشغال سقطری ،المهره و بنادر است.

عبده الحسنی نیز نوشت : هرکسی خود را به دیگران بفروشد بالاخره او را ترک خواهند کرد حتی کسی که خود را به شیطان بفروشد روزی شیطان از او تبری می جوید.

در پایان باید گفت :عادی سازی ورابط امارات و رژیم صهیونیستی و هروله عربستان به سوی عادی سازی ،درستی اتهامات وی در اشغال سرزمین یمن در راستای تحقق اطماع صهیونیستها و خدمت به منافع آنان برای تسلط بر دریای احمر را ثابت می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها