آدام شیف: دادستان کل آمریکا درباره چین دروغ می‌گوید

آدام شیف: دادستان کل آمریکا درباره چین دروغ می‌گوید
دوشنبه 17 شهريور 1399 - 08:27

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا دادستان کل ایالات متحده را به دروغ‌پردازی درباره نقش چین در انتخابات آتی ریاست جمهوری متهم کرد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان از حزب دموکرات بیل بار -- دادستان کل آمریکا -- را که گفته بود چین در قیاس با روسیه تهدید بزرگتری برای انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر محسوب می‌شود، به دروغگویی متهم کرد.

شیف در این خصوص به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «این دقیقاً یک اعلام نظر اشتباه از سوی دادستان کل است. آنچه بیل بار در این اظهار نظر انجام داد، به گمراه شدن مردم آمریکا منجر می‌شود.»

بار که از سوی دونالد ترامپ به منصب دادستان کل آمریکا برگزیده شده است، چهارشنبه هفته گذشته به سی‌ان‌ان گفته بود در بحث دخالت ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری، چین تهدیدی بزرگتر از روسیه محسوب می‌شود ولی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

شیف نیز در این خصوص افزود: «این (دروغگویی) دقیقاً همان کاری است که او انجام می‌دهد. و من برای گفتنش باید درنگ کنم اما این یک واقعیت است. به نظر می‌رسد بیل بار حاضر است برای کمک به دونالد ترامپ هر کاری انجام دهد یا هر چیزی بگوید.»

جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ نیز روز جمعه گفته بود بر مبنای اطلاعاتی که در اختیار دارد، با این تحلیل که چین بزرگترین تهدید برای انتخابات است موافق نیست.

پربیننده ترین خبرها