سازمان ملل رسیدگی به جابجایی‌های پزشکی از نوار غزه را برعهده گرفت

سازمان ملل رسیدگی به جابجایی‌های پزشکی از نوار غزه را برعهده گرفت
چهارشنبه 19 شهريور 1399 - 09:17

سازمان ملل بعد از انجام هماهنگی‌هایی با رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، مسئولیت انتقال بیماران از نوار غزه به بیمارستان‌های فلسطین اشغالی و کرانه باختری را برعهده گرفت.

العالم - آمریکا

«گرالد روکنشاب» رئیس هیأت سازمان جهانی بهداشت در امور فلسطینی‌ها اعلام کرد که سازمان ملل فعلا به صورت موقت مسئولیت انتقال بیماران از نوار غزه به فلسطین اشغالی و کرانه باختری را برعهده گرفته است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، سازمان ملل می‌گوید که تمهیدات موقتی را اندیشیده تا از طریق آن سازمان جهانی بهداشت هماهنگی‌های لازم بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین را برای اعطای مجوز خروج به فلسطینی‌های ساکن غزه جهت مداوا در بیمارستان‌های فلسطین اشغالی یا کرانه باختری انجام دهد.

«اسامه النجار» یکی از مسئولان درمانی فلسطینی به این پایگاه خبری گفت که تمهیدات موقت مذکور، در جریان سفر وزرای تشکیلات خودگردان به نوار غزه در هفته گذشته نهایی شده است.

شبکه «کان‌نیوز» نیز مدعی است که رژیم صهیونیستی در حال حاضر با این طرح موافقت کرده اما تشکیلات خودگردان هنوز در پذیرش آن تعلل می‌کند.

با این حال مسئول صهیونیست هماهنگ‌کننده امور کابینه در سرزمین‌های اشغالی از پاسخ دادن به سوالات در این باره امتناع می‌ورزد.

فارس

پربیننده ترین خبرها