پیام توییتری ظریف به سه کشور اروپایی/ اگر خواهان اجرای کامل برجام هستید تروریسم اقتصادی آمریکا را رد کیند

پیام توییتری ظریف به سه کشور اروپایی/ اگر خواهان اجرای کامل برجام هستید تروریسم اقتصادی آمریکا را رد کیند
پنج‌شنبه 20 شهريور 1399 - 21:58

وزیرامورخارجه کشورمان در پیامی توییتری خطاب به سه کشور اروپایی گفت در صورتی که خواهان اجرای کامل برجام هستند، باید تروریسم اقتصادی آمریکا را رد کنند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در پیامی توییتری نوشت: ایران تسلیحات هسته‌ای را به دلایل مذهبی و راهبردی رد می‌کند [که] سنگین‌تر از هر "توافقی" است.

ظریف خاطرنشان کرد: اما اگر سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا خواهان اجرای کامل اقدامات اعتمادساز و شفافیت ارتقایافته هستند که برجام تامین کرده، باید تروریسم اقتصادی آمریکا را رد کنند، همانگونه که ویرانگری این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد را رد کرده‌اند.

وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه امروز (پنجشنبه) در نشستی که در لندن برگزار شد، تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را رد کردند.

هایکو ماس، دومینیک راب و ژان ایو لودریان، وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه در این نشست در لندن که «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به صورت ویدئوکنفرانس در آن حضور داشت، درخصوص حفظ برجام و رد ادعای آمریکا درباره فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران توافق کردند.

پربیننده ترین خبرها