وزیر خارجه چین: آمریکا ویرانگر نظم بین المللی است

وزیر خارجه چین: آمریکا ویرانگر نظم بین المللی است
جمعه 21 شهريور 1399 - 09:00

وزیر خارجه چین در اجلاس سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد که آمریکا در حال تبدیل شدن به بزرگترین نیروی ویرانگر نظم بین المللی معاصر است.

العالم - آسیا

«وانگ یی» پنجشنبه شب افزود: برعهده سازمان همکاری شانگهای است که با چنین فرایندی مقابله کرده و اجازه ندهد قانون «جنگل» بر مناسبات جهان حکمفرما شود.

به گزارش این رسانه چینی، او در جریان اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای در مسکو تاکید کرد که امسال هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد است و کشورها به توافق رسیده اند که نظام بین المللی با محوریت سازمان ملل و نظم بین المللی با زیربنای جهانی آن باید حفظ شود.

وانگ افزود: پایبندی به چند جانبه گرایی به بنیان خوداتکایی ملی تبدیل شده است و به ویژه برای بسیاری از کشورهای متوسط ‌و کوچک در جامعه بین المللی این موضوع و اقتدار سازمان ملل با اهمیت است.

وزیر خارجه چین ادامه داد: متاسفانه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت، سرسختانه به سیاست «اول آمریکا» تاکید می ورزد و با عمل به یک جانبه گرایی، بارها و بارها از سازمان ها و معاهدات بین المللی خارج شده و تعهدات بین المللی خود را رها کرده است و این باعث هزینه برای کشورهای دیگر دنیا شده است.

وانگ گفت که سازمان همکاری شانگهای باید همواره با پایبندی به چند جانبه گرایی، انصاف و عدالت در مسیر تاریخی صحیح حرکت کند سازمان باید قاطعانه از مواضع اصولی سازمان ملل متحد دفاع و از اقتدار قوانین بین المللی محافظت کند و اجازه ندهد سیاست های سلطه گرایانه آمریکا آن را به «قانون جنگل» تبدیل کند و سازمان همکاری شانگهای باید در مقابل قلدری یکجانبه که مانع دمکراسی در روابط بین المللی است، بایستد.

فارس

پربیننده ترین خبرها