بدترین حالت ویروس کرونا در بدترین حالت!!

بدترین حالت ویروس کرونا در بدترین حالت!!
شنبه 22 شهريور 1399 - 14:41

مردم تصور می کنند که بیماری ویروسی کرونا فقط به ریه ها حمله می کند چون باعث اختلالات تنفسی می شود اما پژوهشگران هشدار داده اند که این ویروس احتمالا روی مغز هم تأثیرهای خطرناکی می گذارد.

العالم - گوناگون

به گزارش روزنامه "نیویورک تایمز" ویروس کرونا ، می تواند باعث هذیان گویی و "کنفوزیون" یا "روان آشفتگی" در بیمار شود.

در این گزارش آمده است این ویروس کلیه ها، کبد و رگ های خونی را مورد حمله قرار می دهد در حالی که نیمی از مبتلایان از عوارضی در دستگاه عصبی مثل سردرد، "کنفوزیون" و هذیان رنج می برند این وضعیت در شرایط حادتر به سکته مغزی می انجامد.

یک پژوهش آمریکایی اخیر نشان داده است که ویروس کرونا به سلول های مغزی حمله کرده و از آن نسخه برداری می کنند.

این ویروس در مرحله بعد، همه اکسیژن موجود در مغز را جذب کرده و مانع رسیدن اکسیژن به دیگر سلول ها و در نهایت باعث مرگ آنها می شود.

هنوز مشخص نیست که این ویروس چگونه قبل از آنکه نابود شود، به مغز می رسد زیرا این اتفاق یک اتفاق نادر است. البته برخی اشخاص بنا با توجه به عوامل ژنتیکی مبتلا می شوند یا اینکه در معرض حمله مجموعه بزرگی از این ویروس قرار گرفته یا بنا به دلایل شناخته نشده دیگر بیمار می شوند.

یک متخصص ایمونولوژی در دانشگاه ییل آمریکا گفته است که اگر ویروس به مغز برسد، مرگ حتمی است.

پژوهشگران در اواخر سال گذشته مغز کسانی را که در چین در معرض این ویروس قرار گرفته اند، اسکن کرده اند.

آنها سه دسته مبتلا را که ویروس به مغزشان رسیده است شناسایی کرده اند و در دسته نخست به بررسی بافت مغز کسانی که بر اثر ابتلا به این بیماری فوت شده اند پرداخته اند.

آنها در دسته های دوم و سوم نیز به بررسی تأثیر ویروس کرونا در موش های آزمایشگاهی و بررسی اسکن های سه بعدی از مغز پرداخته اند.

یک متخصص بیماری های دستگاه عصبی در انگلیس به نام "مایکل زندی" هم گفته است که پیش از این ما هیچ شاهدی از قدرت ویروس و تأثیر آن بر مغز نداشتیم اما می دانستیم که این احتمال وجود دارد.

این پزشک، اندکی پس از این تحقیقات اعلام کرد که نمونه های آزمایشگاهی، شواهد بیشتری درباره احتمال ابتلای مغز به کرونا در اختیارمان قرار داد.

در ژوییه گذشته این پزشک به همراه همکارانش پژوهشی را منتشر کردند که نشان می داد که کسانی که به کرونا مبتلا شده اند، دستگاه عصبی شان هم آسیب دیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها