رژیم صهیونیستی دستور تخریب مسجدی را در قدس شرقی صادر کرد

رژیم صهیونیستی دستور تخریب مسجدی را در قدس شرقی صادر کرد
دوشنبه 24 شهريور 1399 - 15:56

مقامات رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) دستور تخریب مسجدی را در شهرک «سلوان» در قدس شرقی صادر کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی فلسطنی (معا)،‌ مرکز اطلاعات «وادی حلوه -سلوان» اعلام کرد که ماموران رژیم صهیونیستی ابلاغیه تخریب چند مکان از جمله مسجد «القعقاع» در محله «ابوتایه» در شهرک سلوان را در مقابل این مکان‌ها آویزان کردند.

بنابر اعلام این مرکز، شهرداری رژیم صهیونیستی، ۲۱ روز به ساکنان شهرک سلوان مهلت داده تا به این تصمیم اعتراض کنند و در صورت عدم اعتراض و حضور در جلسه دادگاه طی ماه جاری، دستور تخریب، به طور نهایی تصویب و قابل اجرا می‌شود.

مساجد و عبادتگاه‌ها در شهر اشغالی قدس همچنان در معرض تهدید ویرانی از سوی شهرداری رژیم اسرائیل است. مسجد القعقاع در شهرک سلوان نیز چندین سال است که در دستور تخریب رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

مسجد القعقاع هشت سال پیش با کمک‌های مردمی اهالی منطقه احداث شد. این مسجد گنجایش بیش از هفت هزار نفر را دارد و فلسطینی‌ها در آن نمازهای پنجگانه خود را اقامه می‌کنند.

اهالی محله ابوتایه در این باره گفتند که ماموران شهرداری اشغالگران، هراز چندگاهی دستور تخریب مسجد یادشده را ابلاغ کرده و ادعا می‌کنند که آن یک مسجد نیست بلکه یک مکان مسکونی است.

بنابر اعلام مرکز اطلاعات حلوه- سلوان، ماموران شهرداری اسرائیل تابلوی تخریب خانه «احمد العباسی» از مسئولان «جنبش فتح» در شهرک سلوان را نیز بر سر در خانه‌اش آویزان کردند.

به گزارش ایرنا، خالد ابوتایه عضو کمیته دفاع از اراضی سلوان نیز در سخنانی گفت که مقامات اسرائیلی چندسال است که به دنبال تخریب این مسجد هستند و دادگاه رژیم صهیونیست طی ماه جاری جلسه‌ای را برای بررسی دستور صادر شده جهت تخریب مسجد برگزار خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در حالی به اقدامات و سیاست‌های ضد فلسطینی خود ادامه می‌دهد که طی روزهای اخیر برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله امارات و بحرین روابط خود را به طور کامل با این رژیم عادی کردند و مناسبات سیاسی و اقتصادی و تجاری با این رژیم را آغاز کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها