عربستان در دریایی از شن‎های یمن غرق شد

عربستان در دریایی از شن‎های یمن غرق شد
پنج‌شنبه 27 شهريور 1399 - 07:53

ائتلاف متجاوز عربستان همچون کسی که در شن های متحرک گیر افتاده باشد  در یمن شکست خورد و هر تلاشی که برای رهایی از این مخمصه انجام می دهد آنها را بیشتر در این دریای شن غرق می کند.

العالم_کشکول

مجلس اروپایی در یک پروژه که محتوای آن نامعلوم است، از اتحادیه اروپا درخواست کرده است تا به دلیل جنگ علیه یمن معاملات فروش اسلحه به عربستان و امارات را متوقف کند؛ جنگی که بسیاری از کشورهای اروپایی با تامین اسلحه و فروش آن به عربستان و امارات در آن مشارکت داشتند.

این تصمیم و براساس دلایل موجود هدفش جلوگیری از دست یابی ریاض و ابوظبی به اسلحه وهرگونه پشتوانه نظامی می باشد و نیز بازجویی از آنان در زمینه نقض حقوق بشر در یمن است.

این در حالی است که دانشکده بین المللی مطالعات صلح در استکلهم آماری منتشر کرده که در آن اتحادیه اروپا دومین منبع تامین سلاح برای امارات و عربستان سعودی است.

کارشناسان مسائل منطقه و یمن این تصمیم و پروژه اروپایی را در مقایسه با تصمیماتی که قبلا در همین مجلس صادر شده و کشور های عضو، آن را اجرا نکردند ضعیف می دانند؛ بسیاری از کشورهایی که در این جلسات حضور دارند با عربستان و جنگ آن بر علیه یمن موافق و با تحریم و بمباران و کشتار و ویرانی در این کشور مخالفتی نمی کنند.

تصمیم اتحادیه اروپا ضد ائتلاف متجاوز عربستان در زمینه تولید سلاح و یا خرید و فروش آن به نتیجه خواهید رسید اگر مجلس اروپایی روی تصمیمات جدیدش جدی باشد و مجبور است که عهدنامه TFEU که محتوای صلح آمیز دارد را اجرا کند عهدنامه ای که شامل محدود سازی سیاست و قدرت تسلیحاتی اروپا و تقویت دموکراسی و حاکمیت قانون و حفظ امنیت وصلح و منع درگیری و تقویت صلح بین المللی می باشد.

این تصمیم در سایه انتقادات سازمان های بین المللی حقوق بشر از تجاوزهای عربستان و همدستانش در یمن صورت گرفت انتقاداتی که بعضی از کشورهای اروپایی را که برای منافع خود در منطقه تلاش می کند را با هم متحد می سازد.

پس تجاوز های عربستان در یمن پرده زیبایی که تا به امروز خیلی ها را فریب داده شاید در روزهای آینده اتفاقاتی از جانب اتحادیه اروپا به همراه داشته باشد که باب میل عربستان و امارات نباشد.

پربیننده ترین خبرها