سمفونی دیوانگان منطقه علیه محور مقاومت

سمفونی دیوانگان منطقه علیه محور مقاومت
پنج‌شنبه 27 شهريور 1399 - 17:09

منابع اسرائیلی می‌گویند که حملات موشکی مقاومت از نوار غزه به جنوب فلسطین اشغالی همزمان با امضای توافق ننگین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در واشنگتن انجام شد، اما سوالی که در اینجا مطرح می‏شود این است که چه ارتباطی میان موشک‌های مقاومت و توافق عادی‌سازی در واشنگتن وجود دارد؟

العالم- نظرکده

مسئولان فلسطینی معتقدند، دولت آمریکا در تلاش است تا رژیم صهیونیستی را به عنوان پادشاه جدید منطقه تاجگذاری کند و این رژیم را وارد رژیم‌های عربیِ خائنِ حوزه خلیج‌فارس کند که ملت‌های منطقه را اسیر و بازیچه دست صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها قرار داده است.

آنها با تأکید بر اینکه توافقنامه‌های عادی‌سازی خطری جدی برای منافع امت و مقاومت ملت فلسطین است، درباره بلوک امنیتی هشدار داده‌اند که رژیم اشغالگر قدس آن را از طریق مداخله در رژیم‌های امارات و بحرین و همچنین سعودی رهبری می‌کند. آنها خاطرنشان کردند که این بلوک امنیتی، محور مقاومت را که در میدان جنگ قرار دارد، احاطه کرده است.

این مسئولان تأکید کردند، توافقنامه‌های عادی‌سازی که با نظارت آمریکا بین امارات و بحرین با رژیم اشغالگر امضا شد فقط با موشک‌های مقاومت بی‌اعتبار می‌شود.

مسئولان فلسطینی افزودند، واکنش مقاومت فلسطین به عادی‌سازی‌ها از طریق نشست‌های فرماندهان مقاومت در بیروت و رام‌الله نمود یافته که طی آن، تشکیل رهبری یکپارچه ملی برای مواجهه با سیاست عادی‌سازی اسرائیل و رژیم‌‌های مرتجع عربی اعلام شد.

آنها خاطرنشان کردند، محور مقاومت امروز خاری در گلوی دولت آمریکا و اسرائیل است و حملات موشکی مقاومت حاوی پیامی به تمامی سازشکاران و خیانتکارانی مانند رژیم‌های امارات و بحرین و نیز به رژیم سعودی است که از آنها حمایت می‌کند و به عنوان پدرخوانده‌ بزرگ منطقه به منافع آمریکا و اسرائیل خدمت می‌کند.

مسئولان تصریح کردند، فقط با چراغ سبز و پشتیبانی "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی بود که رژیم‌های امارات و بحرین به امضای توافقنامه ننگینی مبادرت کردند که حذف علنی قضیه فلسطین را هدف گرفته است. آنها افزودند، مقاومت نیز با موشک‌های خود تاریخ شرافتمندانه‌ای برای امت عربی و اسلامی را نگاشته است.

ناظران متذکر شدند توافقنامه عادی‌سازی، به دلیل مخالفت حضور تمامی نیروهای سیاسی حتی نیروهای وفادار به آل‌خلیفه با آن، بحران‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی بحرین را وخیم‌تر می‌کند؛ چرا که رژیم صهیونیستی هرگز در حل و فصل بحران سیاسی سهیم نمی‌شود بلکه آن را تشدید خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها