پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انتقال نفت خلیج فارس از طریق گذرگاه زمینی

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انتقال نفت خلیج فارس از طریق گذرگاه زمینی
شنبه 29 شهريور 1399 - 09:45

رژیم صهیونیستی قصد دارد پیشنهاد ایجاد یک گذرگاه زمینی بین خود و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان را مطرح کند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی "گلوبز" – که یک نشریه اقتصادی است - با انتشار گزارشی در پایگاه اطلاع رسانی خود نوشت که تل آویو پیشنهاد ایجاد گذرگاه زمینی بین این رژیم و کشورهای حاشیه خلیج فارس را به ابوظبی خواهد داد. این گذرگاه قرار است نقطه انتقال نفت و گاز خلیج فارس به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی باشد.

در این گزارش آمده است: "عربستان به رغم عدم وجود روابط دیپلماتیک علنی با اسرائیل، بخشی از این نقشه خواهد بود."

این گزارش می افزاید که نفت و گاز طبیعی با استفاده از خط لوله از کشورهای حاشیه خلیج فارس به شهر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی و از آنجا به عسقلان واقع در ساحل دریای مدیترانه منتقل می شود و از آنجا به اروپا و آمریکای شمالی صادر خواهد شد.

گلوبز خاطرنشان کرد که در توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات اشاره ای ضمنی به این موضوع شده است. به طوری که در متن توافق ماده ای درج شده است که بر مبنای آن، دو طرف همکاری خود در زمینه انرژی را تقویت می کنند.

همچنین تصریح شده است که هدف از راه اندازی این پروژه، کاهش زمان انتقال نفت و گاز طبیعی و مشتقات نفتی از عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به غرب است.

طبق برآوردهای انجام شده، این پروژه، سالانه میلیون ها شیکل به جیب رژیم صهیونیستی سرازیر خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها