پمپئو "انزوای حداکثری" را بر آمریکا و ترامپ تحمیل کرده است

پمپئو
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 11:13

از بین تمام واکنش‌های جهانی به شکست بزرگ آمریکا مقابل ایران، واکنش نماینده روسیه در سازمان ملل، در وصف انزوا و ناامیدی آمریکا دقیق‌تر بود.

العالم- تحلیل روز

"دیمیتری پولیانسکی" در توییتر نوشت: "خیلی دردآور است که می‌بینیم یک کشور بزرگ اینگونه خود را تحقیر می‌کند و با هذیان‌گویی لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل مخالفت می‌کند. دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه گذشته به صراحت گفتند که ادعای ایالات متحده درباره فعال شدن مکانیسم ماشه غیرقانونی است. آیا واشنگتن کَر است؟ "

واضح است كه پولیانسكی دولت "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا را با کَر خواندن آن مورد تمسخر قرار داده است، اما اصرار "مایك پمپئو" وزیر خارجه آمریكا مبنی بر این‌كه تحریم سازمان ملل متحد علیه ایران از بامداد روز یكشنبه به دستور وی وارد فاز اجرایی شده. موید این واقعیت است که پمپئو و دیگر اعضای دولت ترامپ از دردی خطرناک‌تر از ناشنوایی رنج می‌برند، و آن عقب‌نشینی در دنیایی خیالی که در آن هیچکسی زندگی نمی‌کند.

به نظر می‌رسد شرایط اسف‌بار ترامپ حتی باعث دلسوزی ایرانیان شده است، زیرا "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در توییتی نوشت: "دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باید پیش از آنکه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور شعار تبلیغاتی‌اش (عظمت را به آمریکا برگردانیم) را بیش از این به دستمایه خنده جهان بدل کند، مسیرش را تغییر دهد." پمپئو زمانی‌که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی( سیا) بود همچنان جهانیان را تهدید می‌کرد.

ایرانیان همچنین برای کمک به پمپئو، که هذیان‌گویی می‌کند و جهان را تهدید می‌کند در صورت سرپیچی از "فرمانش" تحریم می‌شوند، اعلام کرده‌اند که دنیای ساختگی پمپئو را که در آن با نتانیاهو و بن سلمان زندگی می‌کند خراب نخواهند کرد مشروط بر اینکه تهدیدهای او علیه ایران و منافع آن در چارچوب تهدیدهای سیاسی و اقتصادی بماند، اما اگر وی جسارت کرده و از نیروی نظامی برای اجرای تهدیدات خود استفاده کند، ایران- همانگونه که "حسن روحانی" رئیس‌جمهوری نیز اعلام کرد، پاسخی کوبنده به او خواهد داد و در آن زمان نه ناوهای هواپیمابر و نه پایگاه‌های نظامی کشورش در منطقه از او نمی‌توانند محافظت کنند و دنیای خیالی‌اش بر سرش آوار خواهد شد و در دنیای واقعی کسی را نخواهد یافت که برای او تاسف بخورد؛ دنیایی که پمپئو در آن می‌خواست با استفاده از سیاست "فشار حداکثری" ایران را به زانو دربیاورد ولی با "انزوای شدیدی" که بر آمریکا و اربابش، ترامپ تحمیل کرده است، پایان می‌یابد.

پربیننده ترین خبرها