تونس بر حمایت از حقوق ملت فلسطین تاکید کرد

تونس بر حمایت از حقوق ملت فلسطین تاکید کرد
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 17:33

نخست وزیر جدید تونس بر حمایت کشورش از حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.

العالم - تونس

به گزارش روزنامه تونسی الصباح نیوز، نخست وزیر تونس در سخنرانی افتتاحیه سی و هشتمین نشست سالانه روسای مراکز دیپلماتیک این کشور که در وزارت خارجه تونس برگزار شد، اظهار داشت: شرایط حساسی بر منطقه و جهان حاکم است و ما شاهد افزایش درگیری‌ها و بحران‌ها هستیم. این شرایط، تونس را وارد مرحله جدیدی از چالش‌ها کرده‌ است.

هشام المشیشی با درخواست از دیپلمات‌های تونسی برای تلاش بیشتر جهت صیانت از منافع ملی کشورشان گفت: سیاست خارجی تونس از زمان استقلال این کشور تاکنون دارای اصول ثابتی است که از جمله آنها می‌توان به احترام گذاشتن به حاکمیت ملی دولت‌ها و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها اشاره کرد.

وی درباره سیاست خارجی تونس در قبال تحولات فلسطین تصریح کرد: حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین، برپایی دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شریف در مرزهای سال 1967 و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت و طرح صلح عربی از جمله اصول ثابت تونس در قبال مسئله فلسطین است.

نخست وزیر جدید تونس در این نشست درباره موضع کشورش در قبال تحولات لیبی نیز گفت: تونس راهکارهای نظامی برای پایان دادن به بحران لیبی را رد می‌کند و با دخالت بیگانگان در این کشور مخالف و معتقد است باید تلاش‌ها برای حل وفصل سیاسی بحران لیبی تحت نظارت سازمان ملل افزایش یابد

وی بر گسترش روابط تونس با کشورهای آفریقایی، پیوستن به بازارهای مشترک در شرق و جنوب این قاره و حضور فعال در مراکز اقتصادی آفریقایی و آسیایی تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها