آتش در مصر؛ جمعه خشم در انتظار سیسی

آتش در مصر؛ جمعه خشم در انتظار سیسی
پنج‌شنبه 3 مهر 1399 - 09:00

تظاهراتی که از بیستم ماه جاری در شهرها و روستاهای مصر آغاز شده است همچنان ادامه دارد و پیوسته در حال سرایت به دیگر نقاط است؛ معترضان خود را برای تظاهرات فراگیر فردا جمعه 25 سپتامبر تحت عنوان "جمعه خشم" آماده می کنند.

العالم - داغ های مجازی

کاربران مصری توییتر هم با راه اندازی هشتگ (#جمعه_الغضب_٢٥سبتمبر) (جمعه خشم 25 سپتامبر)، با الهام از تظاهرات گسترده مردم در روز یک شنبه گذشته، پشنهادها و توصیه هایی را برای فراهم کردن مقدمات گسترش این اعتراضات و تبدیل آن به تظاهرات عظیم علیه سیسی در خیابان های قاهره و دیگر شهرها آماده کرده اند.

این هشتگ با استقبال گسترده کاربران مواجه و ترند شده است. کاربران سعی می کنند به این ترتیب "جمعه خشم" مشهور 28 ژانویه علیه حسنی مبارک را یک بار دیگر تکرار کنند.

یک کاربر با عنوان abn misr خواستار سرعت بخشیدن به حضور گسترده مردم در خیابان ها شده اند. وی نوشت: "باید تا قبل از اجرای نقشه ترور سازمان جاسوسی و دخالت شیوخ و نمایندگان برای تحریک احساسات مردم و سرد شدن اراده مردم، تلاش کرد هر چه زودتر تظاهرات به میدان التحریر کشیده شود"

همزمان حضور گسترده مردم معترض در خیابان ها، هواداران نظام سیسی از جمله احزاب و سیاستمداران و نظامیان را بر آن داشته است تا آنها هم خواستار تظاهرات در حمایت از سیسی شوند. یک خبرنگار مصری به نام عبد الله الشریف اطلاعاتی را در این باره افشا کرده و می نویسد: "حزب آینده وطن (مستقبل وطن)، وابسته به سازمان جاسوسی تلاش خود را برای کشاندن کارمندان دولت زیر فشار تهدید و ترغیب به خیابان ها آغاز کرده است. کسانی که در تظاهرات برای حمایت از سیسی در روز جمعه 25 سپتامبر شرکت کنند، پاداشی بین 50 تا 200 جنیه می گیرند."

کاربر دیگری با عنوان عمر الشاذلی با تمسخر استقبال سیسی از خلیفه حفتر و همسر صالح، رئیس پارلمان طبرق – از حامیان حفتر – به سیسی گفته است که خیلی عجله نکند چون به زودی سرنگون می شود.

پربیننده ترین خبرها