افشاگری بازداشتی‌ بحرینی درباره اهمال پزشکی عمدی در زندان «جو»

افشاگری بازداشتی‌ بحرینی درباره اهمال پزشکی عمدی در زندان «جو»
سه شنبه 8 مهر 1399 - 14:55

یک بازداشتی بحرینی فاش کرد، کادر پزشکی درمانگاه زندان مرکزی «جو» با وزارت کشور در اجرای سیاست تنبیه جمعی علیه بازداشتی‌ها همراه شده است.

العالم - بحرین

«علی حسین الحاجی» بازداشتی بحرینی بخشی از تخلفات کادر پزشکی درمانگاه زندان مرکزی « جو»، تبانی آن با مدیریت زندان و تبدیل داروخانه به داروخانه تجاری را فاش کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، «ابتسام الصائغ» فعال حقوقی بحرینی به نقل از الحاجی که به ده سال زندان محکوم است، گفت، بازداشتی‌ها در این زندان از درمان محرومند، کادر پزشکی در تبانی وزارت کشور بحرین از معاینه بازداشتی شکنجه شده خودداری می‌کنند و بازداشتی‌ها با اهمال عمدی این کادر روبه‌‌رو هستند.

الصائع به نقل از علی الحاجی ادامه داد: قوانین بین‌المللی، حق مراقبت‌های بهداشتی را تضمین کرده اما بازداشتی‌های زندان جو فاقد اختیار هستند و مراقبت‌های بهداشتی آنها بسته به موافقت طرف‌های اجرایی است،؛ این طرف اجرایی، وزارت کشور است که بر زندان‌ها در بحرین نظارت دارد.

وی افزود، سازمان‌های حقوق بشری محلی باید از وزارت کشور بخواهند که وضعیت بد کنونی در درمانگاه زندان جو را سروسامان دهد زیرا زندگی بازداشتی‌ها را در معرض خطر قرار داده است. کادر پزشکی در این درمانگاه با مقامات در اجرای سیاست تنبیه جمعی علیه بازداشتی‌ها همراه شده است. سیاست وزارت کشور در تمایز میان بازداشت‌شدگان، عدم توزیع دارو و امتناع از انتقال افراد به درمانگاه‌های خارج از زندان به این شرایط دامن زده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها