آغاز دومین دور مذاکرات بین طرف‌های لیبیایی در مغرب

آغاز دومین دور مذاکرات بین طرف‌های لیبیایی در مغرب
شنبه 12 مهر 1399 - 11:41

دومین دور از مذاکرات بین طرف های لیبیایی در شهر بوزنیقه مغرب آغاز شد.

العالم - لیبی

"مهند یونس"،سخنگوی شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در مصاحبه با الجزیره اعلام کرد، دومین دور از مذاکرات بین دو هیئت پارلمان و شورای عالی حاکمیتی لیبی برای تکمیل توافق‌های دور قبلی این مذاکرات، در شهر بوزنیقه آغاز شد.

مهند یونس افزود، این دور از مذاکرات درباره معیار‌ها و سازوکار‌ها برای مشخص کردن مسئولان پست‌های کلیدی بر اساس ماده ۱۵ توافقنامه الصخیرات خواهد بود.
این در حالی است که سخنگوی شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی گفت، این شورا هیچ نماینده‌ای در گفتگو‌ها و رایزنی‌های سیاسی ندارد.

1
یونس در ادامه گفت، از فایز السراج برای مشارکت در گفتگو‌های فعلی دعوت شد، اما او از حضور در این گفتگو‌ها امتناع و تاکید کرد قصد دارد در آینده از صحنه سیاست خارج شود. فایز السراج به مهلتی که برای واگذاری اختیاراتش به نخست وزیر جدید تا پایان این ماه تعیین کرد، پایبند است.
وی خاطر نشان کرد: تصویب توافقنامه دریایی با ترکیه از سوی سازمان ملل، مانع از آن خواهد شد که دولت‌های آینده بتوانند این توافقنامه را لغو کنند یا تغییر دهند، هر نوع لغو یا تغییر توافقنامه ترسیم مرز‌های دریایی بین لیبی و ترکیه، وظیفه پارلمان آینده است.

خبرگزاری صداوسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها