26 تروریست داعش در نینوی دستگیر شدند

 26 تروریست داعش در نینوی دستگیر شدند
شنبه 12 مهر 1399 - 14:12

نیروهای امنیتی عراق، 26 تروریست داعش را در مناطق مختلف استان نینوی شناسایی و دستگیر کردند.

العالم - عراق

گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق از دستگیری ۲۶ تروریست در مناطق مختلف استان نینوی خبر داد.

در بیانیه این گروه‌ رسانه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «عین العراق» منتشر شد، آمده است: بر اساس اطلاعات دقیق، سرویس‌های امنیت ملی کشور در استان نینوی با ایجاد چندین کمین و نیز رصد و پیگرد گروه‌های تروریستی وابسته به داعش، این افراد را طبق اعتراف‌های عناصر داعشی که پیشتر دستگیر شده‌ بودند، شناسایی و بازداشت کردند.

بنا بر این گزارش، هر ۲۶ تروریست بر اساس حکم‌های قضایی صادره در حق آنها در مناطق مختلف استان نینوی دستگیر شدند و همگی اعتراف کردند که در چندین عملیات تروریستی شرکت داشتند و علاوه بر آن در جریان عملیات‌های آزادسازی استان نینوی، با نیروهای امنیتی درگیر شده و حملاتی علیه آنها انجام داده‌اند. این افراد پس از ثبت اعترافات به طرف‌های قانونی تحویل داده شدند.

تروریست‌های داعش در ژوئن ۲۰۱۴ کل استان‌های نینوی، صلاح الدین و الانبار در عراق و بخش‌هایی از استان‌های دیالی و کرکوک را تصرف کرده بود اما به مدد نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در عراق در نوامبر ۲۰۱۷ پایان حاکمیت داعش بر عراق و سوریه اعلام شد، اگرچه هنوز هسته‌های خفته داعش در استان‌های مذکور عراق و برخی مناطق شرق سوریه فعالیت دارند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها