افشاگری یک سازمان حقوقی درباره نقض حقوق شیعیان در بحرین+فیلم

دوشنبه 14 مهر 1399 - 10:11

سازمان حقوقی "آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" " ADHRB" در نامه ای برای شورای حقوق بشر، توجه این شورا را به نقض مکرر حقوق شیعیان بحرین توسط دولت این کشور و جلوگیری از عمل به شعائر دینی و مذهبی و بازداشت روحانیون و تخریب مساجد و جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در ماه محرم جلب کرد.

العالم - بحرین

در این نامه تصریح شده است که بر اساس بیانیه وین و قوانین حقوق بشر همه افراد باید بتوانند آزادانه به شعائر دینی خود عمل کنند. اما دولت بحرین شهروندان شیعه این کشور را که 70 درصد از جمعیت بحرین را تشکیل می دهند، را هدف اقدامات تبعیض آمیز قرار می دهد.

در واقع حکومت بحرین اکثریت جمعیت این کشور را از عمل به شعائر و مراسم دینی و مذهبی خود بازداشته و مساجد را ویران و روحانیون شیعه را بازداشت کرده و مانع عمل به آیین های مذهبی می شود و این اقدام از مصادیق نقض آزادی بیان دینی است.

گفتنی است وزارت کشور بحرین به دستور مستقیم وزیر، در محرم امسال شماری از علمای شیعی وشهروندان را به جرم عمل به آیین های مذهبی و عزاداری دستگیر کردند.

از این گذشته طی ماه های ژوییه و آگوست، دولت این کشور به بهانه شیوع کورونا، محدودیت های مضاعفی را بر مراسم عزاداری عاشورا اعمال کرد که به عنوان مثال می توان به منع تلاوت قرآن و سخنرانی در مراسم عزاداری شیعیان و حسینیه ها اشاره کرد.

به این ترتیب کرونا هم بهانه ای شد برای اعمال محدودیت های بیشتر مذهبی و فرهنگی در جامعه شیعیان.

پربیننده ترین خبرها