سفیر آمریکا در تل‌آویو: پیروزی بایدن برای اسرئیل مخرب خواهد بود

سفیر آمریکا در تل‌آویو: پیروزی بایدن برای اسرئیل مخرب خواهد بود
دوشنبه 14 مهر 1399 - 11:55

دیوید فریدمن، سفیر ایالات متحده آمریکا در تل‌آویو مدعی شد که پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به نفع ایران و به ضرر اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواهد بود.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش منابع خبری اماراتی، «دیوید فریدمن» مدعی شد: پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، به معنای تغییر در سیاست ایالات متحده در مورد ایران است به گونه ای که اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس از این چرخش سیاست متضرر می شوند.
فریدمن در بخشی از این مصاحبه گفته است: همانطور که می دانید بایدن عضو کابینه دولت باراک اوباما بود که با ایران مذاکره و توافق کرد؛ توافق نامه ای که دونالد ترامپ آن را بدترین توافق بین المللی در تاریخ آمریکا نامید و من با نظر ترامپ در این زمینه هم سو هستم.

فریدمن افزود: اگر بایدن پیروز شود، شاهد تغییر سیاستی خواهیم بود که به نظر من، برای منطقه از جمله اسرائیل ، عربستان سعودی، امارات، بحرین، قطر و کویت بد خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نگرانی فریدمن از احتمال چرخش سیاست دولت آمریکا در قبال اسرائیل و برخی اعراب منطقه در صورت پیروزی جو بایدن در شرایطی مطرح می شود که دولت ترامپ اخیرا و با هدف تبلیغات انتخاباتی، چیزی موسوم به عادی سازی روابط میان اسرائیل با امارات متحده عربی و بحرین را ایجاد کرده است و به گفته فریدن، درصورت پیروزی بایدن، این عادی سازی شکننده خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها