مخالفت کمیسیون اروپا با تسریع در مذاکرات الحاق ترکیه

مخالفت کمیسیون اروپا با تسریع در مذاکرات الحاق ترکیه
سه شنبه 15 مهر 1399 - 22:44

کمیسیون اروپا در گزارشی ترکیه را به ناکامی در ایجاد استانداردهای دموکراتیک، حفاظت از استقلال دادگاه‌ها و مبارزه با فساد متهم و اعلام کرد که مذاکرات الحاق این کشور به اتحادیه اروپا نباید تسریع شود.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، کمیسیون اروپا همچنین با اشاره به اینکه مقام‌های ترکیه به فشار بر جامعه مدنی، گروه‌های امدادرسانی و رسانه‌ها ادامه می‌دهند، افزود که قدرت سیاسی همچنان در دست «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه متمرکز است.
در این گزارش آمده است: ترکیه یکی از شرکای کلیدی اتحادیه اروپاست اما این کشور در حوزه‌های دموکراسی، حاکمیت قانون، حقوق اساسی و استقلال قوه قضائیه همچنان در حال دور شدن از اتحادیه اروپاست.
کمیسیون اروپا از تنش‌های ترکیه با قبرس در مورد اکتشاف منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه و نقش آنکارا در تحولات لیبی و سوریه نیز انتقاد کرد و افزود که سیاست خارجی این کشور «در حال تصادم با اولویت‌های اتحادیه اروپاست.»
به گزارش ایرنا، ترکیه در سال ۲۰۰۵ مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا را آغاز کرد اما این گفت‌وگوها بدلیل اختلافات گوناگون در سال‌های اخیر متوقف شده است.
همچنین برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه مخالفت پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا هستند. این در حالی است که الحاق یک کشور به این اتحادیه نیازمند رای مثبت همه ۲۷ عضو آن است.
کشورهایی که خواهان پیوستن به اتحادیه اروپا هستند باید قوانین خود را در ۳۵ حوزه تغییر دهند.

پربیننده ترین خبرها