ترامپ مجوز انتشار اسناد مربوط به دخالت روسیه و ایمیل هیلاری کلینتون را صادر کرد

ترامپ مجوز انتشار اسناد مربوط به دخالت روسیه و ایمیل هیلاری کلینتون را صادر کرد
چهارشنبه 16 مهر 1399 - 08:04

دونالد ترامپ در آستانه برگزاری انتخحابات ریاست جمهوری آمریکا می‌کوشد دموکرات‌ها را مقصر اتفاقات سال 2016 جلوه دهد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور خروج از طبقه‌بندی محرمانه اسناد مربوط به تحقیقات فدرال در خصوص دخالت روسیه در انتخابات و همچنین استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی برای ایمیل‌های کاری را صادر کرد.

وی در توییتی نوشت: مجوز خروج از طبقه بندی تمامی اسناد در ارتباط با بزرگترین جنایت سیاسی در تاریخ آمریکا یعنی حقه (دخالت) روسیه را به طور کامل صادر کردم .
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد: به همین ترتیب، مجوز رسوایی مربوط به ایمیل هیلاری کلینتون (را صادر می‌کنم). بدون هیچ دستکاری!

دونالد ترامپ در توییت دیگری تاکید کرد مجوز خروج از طبقه بندی تمامی اسناد روسیه را خیلی وقت پیش صادر کرده است اما وی از روند آهسته اداری در انتشار این اسناد انتقاد کرد.

اندکی پس از انتخابات آمریکا، به‌دلیل اتهام‌های ادعایی گسترده در مورد دخالت‌های هدفمند روسیه در روند انتخابات، با هدف پیروزی دونالد ترامپ در برابر رقیبش هیلاری کلینتون، وزارت دادگستری ایالات متحده، رابرت مالر را به‌عنوان مستشار ویژه تحقیقات در این زمینه منصوب کرد.

رابرت مالر تحقیقاتی را بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ انجام داد و سال گذشته نتیجه‌گیری خود را به ویلیام بار، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا، ارائه کرد. در این گزارش تصریح شده بود که شواهدی برای تأیید تبانی ترامپ با روسیه در دست نیست.

دونالد ترامپ و شماری از هواداران و متحدان او، بارها تاکید کرده‌اند که تحقیقات رابرت مالر، یک «تسویه حساب سیاسی» است.
ترامپ پیشتر گفته بود شکست هیلاری کلینتون و پیروزی او برای بسیاری از دمکرات‌ها نابه‌هنگام و پیش‌بینی نشده بود و تحقیقات نیز ناشی از سرخوردگی آن‌ها بود و نه این‌که واقعا جرمی رخ داده باشد.

موضوع سرور شخصی هیلاری کلینتون، مربوط به زمانی است که او وزیر امور خارجه آمریکا بود. کلینتون بر خلاف قوانین فدرال از سرور شخصی برای نگهداری ایمیل‌های کاری استفاده کرده بود.

ترامپ همچنین در توییتی خواستار تعلیق مذاکرات بر سر لایحه کمک مالی کووید ۱۹ برای مردم تا بعد از انتخابات در سوم نوامبر شد.
وی در این توییت مدعی شد پس از پیروزی در انتخابات بلافاصله یک لایحه عمده مشوق‌های اقتصادی برای مردم و تجارت های کوچک را در دستور کار قرار می‌دهد.

ترامپ نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان را متهم کرد که با «حسن نیت» برای دستیابی به توافقی بر سر لایحه کمک مالی کووید ۱۹ مذاکره نمی‌کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از میچ مک کانل خواست توجه خود را بر تایید ایمی برت برای عضویت در دیوان عالی آمریکا متمرکز کند.

پربیننده ترین خبرها