سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ها در الحدیده شد

سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ها در الحدیده شد
جمعه 18 مهر 1399 - 03:35

نماینده سازمان ملل در امور یمن خواستار توقف جنگ و درگیری بین نیروهای یمنی و شبه‌نظامیان وابسته دولت مستعفی یمن در استان الحدیده واقع در غرب این کشور شد.

العالم-یمن

به دنبال از سرگیری جنگ و درگیری‌ در استان الحدیده یمن پس از توقف نسبی چند ماهه، سازمان ملل در امور یمن دیشب خواستار پایان دادن به درگیری‌ها در استان مذکور شد.

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف درگیری میان نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی در استان الحدیده واقع در غرب یمن شد.

در این بیانیه آمده است: تشدید درگیری‌های نظامی نه تنها نقض توافق آتش بس الحدیده است، بلکه با روح مذاکرات کنونی زیر نظر سازمان ملل با هدف دستیابی به آتش بس در سراسر یمن و اقدامات انسانی و اقتصادی و ازسرگیری فرآیند سیاسی مغایرت دارد.

گریفیتس افزود: از همه طرف‌های درگیر در غرب یمن می‌خواهم که به مفاد توافق سوئد در خصوص آتش بس الحدیده پایبند باشند.

درگیری‌های پراکنده میان شبه نظامیان دولت منصور هادی و نیروهای ارتش یمن از ابتدای ماه جاری تاکنون ادامه دارد که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شدت یافته است.

یک منبع بیمارستانی در غرب یمن گفته که درگیری طرفین از ابتدای ماه کنونی میلادی (اکتبر) به کشته شدن پنج غیر نظامی و زخمی شدن 30 نفر دیگر منجر شده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها