هند سینما‌هایش را پس از 7 ماه بازگشایی کرد

هند سینما‌هایش را پس از 7 ماه بازگشایی کرد
پنج‌شنبه 24 مهر 1399 - 12:26

کووید-19 بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی را در هند به تعطیلی کشانده است.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سینما‌ها در هند پس از 7 ماه تعطیلی مطلق، روز پنجشنبه در برخی از مناطق این کشور بازگشایی شد. البته مجوز پخش بخشی از فیلم‌های قدیمی در سینما‌های هند تنها برای نیمی از ظرفیت صندلی‌های آنها صادر شده است تا این بازگشایی به تشدید شیوع بیماری کووید-19 منجر نشود.
این در حالی است که چند روز پیش تعداد مبتلایان به کووید-19 در هند از 7.3 میلیون نفر فراتر رفت و این کشور هم‌اکنون روزانه بیشترین تعداد مبتلا به ویروس کرونا را ثبت می‌کند. گفته می‌شود هند در چند هفته آینده با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگترین کانون شیوع کووید-19 در جهان تبدیل خواهد شد.
در اواسط ماه مارس (7 ماه پیش) حدود 10 هزار سینما در هند به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. اما حالا سینما‌ها به یکی از آخرین نمادهای کسب و کار در هند تبدیل می‌شوند که دهلی نو برای بازگشایی‌شان وارد عمل شده است. به باور کارشناسان حوزه بهداشت، بازگشایی سینما‌ها تهدیدی بزرگ محسوب می‌شود چرا که ویروس کرونا در محیط‌های سرپوشیده به آسانی افراد را درگیر می‌کند.
هند برای مقابله با این معضل فاصله میان صندلی‌ها را افزایش داده است، سانس‌های پخش فیلم را به ساعات مختلف منتقل کرده است و علاوه بر کاهش ظرفیت پذیرش سینما‌ها، متقاضیان را به خرید دیجیتال و آنلاین بلیت تشویق می‌کند. همچنین استفاده از ماسک و چک شدن درجه حرارت متقاضیان در سینما‌ها الزامی است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها