گزارش شبکه عبری از موافقت سودان با سازش با رژیم صهیونیستی

گزارش شبکه عبری از موافقت سودان با سازش با رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 24 مهر 1399 - 13:07

شبکه خبری i24 رژیم اسرائیل اعلام کرد که شورای حاکمیتی سودان در نشست عصر چهارشنبه، پس از بحث و جدل گسترده و شدید، تصمیم نهایی به عادی سازی روابط با این رژیم گرفت.

العالم - آفریقا

رسانه های سودانی و عربی گفتند که آمریکا 24 ساعت به سودان فرصت داده است تا درباره پیشنهادی که به خارطوم شده است یعنی حذف اسم سودان از فهرست حامیان تروریسم در ازای عادی سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی، نظر خود را اعلام کند.

رسانه های سودانی اعلام کردند که حکومت این کشور درباره عادی سازی روابط با "اسرائیل" دچار اختلاف شده است؛ عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حکومتی و شماری از اعضای این شورا و وزرا خواستار سازش هستند در حالی که اعضای احزاب سیاسی، برخی وزرا و شهروندان با این موضوع مخالف هستند. عبد الله حمدوک، نخست وزیر سودان هم جزء مخالفان است.

آمریکا درباره موضوع اعطای مهلت به سودان اظهار نظر نکرده است اما منابع سودانی گفته اند که احتمالا دولت ترامپ، با نزدیک شدن به موعد انتخابات ریاست جمهوری، برای رسیدن به دستاوردهای دیپلماتیک بیشتر تلاش می کند. لذا تلاش های فراوانی برای پیشبرد مذاکراتی که از ماه گذشته در امارات شروع شده است، می کند.

پربیننده ترین خبرها