جزئیات حوادث مقر حزب دموکرات کردستان از زبان خبرنگار العالم + فیلم

شنبه 26 مهر 1399 - 15:03

خبرنگار العالم در عراق جزئیات جدیدی از حوادث رخ داده در مقر حزب دموکرات کردستان را بیان کرد.

العالم - عراق

نوید بهروز، خبرنگار العالم گزارش داد: روابط و پیوندهای محکمی بین نیروهای سیاسی شیعی عراق و کردستان وجود دارد. حشد الشعبی ضمن محکوم کردن حمله به مقر حزب دموکرات کردستان در بغداد و آتش زدن آن، هر گونه ارتباط با این حرکت را نفی کرده است.

خبرنگار العالم گفت: حمله به مقر حزب دموکرات کردستان در بغداد، پس از پایان مهلت حشد الشعبی به هشیار زیباری، برای عذرخواهی به دلیل اظهارات توهین آمیز علیه نیرو صورت گرفته است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که پس از پایان مهلت، جمعی از هواداران حشد الشعبی با در دست داشتن پرچم حشدالشعبی و عکس هایی از شهیدان قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس، در مقابل مقر حزب دموکرات کردستان عراق تجمع کرده و اظهارات توهین آمیز زیباری علیه حشد را محکوم کردند. این در حالی بود که نیروهای امنیتی در اطراف مقر حزب دموکرات مستقر شده بودند.

وی افزود که معترضان سپس به داخل مقر حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

بهروز تشریح کرد که این اولین باری است که چنین تنشی بین نیروهای حشد الشعبی و گروه های مقاومت با کردستان عراق پیش می آید.

وی تآکید کرد که نیروهای شیعه و کردستان تاریخ مشترک طولانی در مبارزه با رژیم صدام دارند و از سال 2003 نیز بین آنها ائتلاف سیاسی ایجاد شده است که مبنای فرآیند سیاسی و قانون اساسی بوده است. ضمن اینکه این ائتلاف همچنان به قوت خوبد باقی است.

وی افزود: نیروهای حشد الشعبی از یک سال پیش مواضعی را از جانب کردستان رصد کرده اند که بیانگر مواضع نیروهای اصیل و ریشه دار کرد نیست.

وی گفت که این مواضع علیه حشد الشعبی و گروه های مقاومت که سالها از عراق و کردستان در مقابل تهاجم گروه تروریستی داعش، دفاع کرده اند، شخصی بوده و ارتباطی به مواضع رسمی ندارد.

وی خاطرنشان کرد که اظهارات زیباری، بهترین نمونه از موضع گیری های شخصی است که خشم هواداران حشد الشعبی را برانگیخته است و ارتباطی به اقلیم کردستان ندارد.

وی تصریح کرد که یکی از رهبران حشد الشعبی تأکید کرده است که کسانی که مقر حزب دموکرات کردستان را آتش زده اند، ارتباطی به این نیرو ندارند و این نیرو یک نهاد قانونی است و هیچ کس حق اهانت به آن را ندارد.

پربیننده ترین خبرها