تاکنون بیش از 26 میلیون نفر در انتخابات آمریکا رأی داده اند

تاکنون بیش از 26 میلیون نفر در انتخابات آمریکا رأی داده اند
دوشنبه 28 مهر 1399 - 12:25

به نقل از رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، مشارکت در رأی‌گیری زودهنگام آمریکا همچنان رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند. این بدان معناست که در برخی مناطق صفوفی طویل تشکیل شده و در برخی مناطق نیز خطا‌هایی رخ داده است.

العالم - آمریکا

بنا بر داده‌های مرکز «پروژه انتخابات ایالات متحده» که یک پژوهشگر علوم سیاسی دانشگاه فلوریدا آن را اداره می‌کند، تا روز شنبه بیش از 26 میلیون نفر در رأی‌گیری زودهنگام شرکت کرده اند. این رقم در قیاس با مشارکت زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، تا این لحظه از افزایشی بیش از 6 برابری حکایت دارد. حساسیت‌های حاکم بر نتایج این انتخابات از یک سو و نگرانی‌ها از احتمال شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در روز برگزاری انتخابات (3 نوامبر / 13 آبان) از سوی دیگر، به ثبت این رکورد جدید منجر شده است.

در حالی که بیش از 2 هفته تا روز رسمی برگزاری انتخابات باقی مانده است، برخی نکات مهم را می‌توان اینگونه برشمرد:

1. دموکرات‌ها دست بالا را دارند:

ماه‌هاست نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارند که دموکرات‌ها در قیاس با جمهوری‌خواهان به مشارکت در رأی‌گیری زودهنگام علاقه بیشتری نشان می‌دهند. اصرار دونالد ترامپ بر بروز تقلب در رأی‌گیری پستی نیز به کاهش مشارکت جمهوری‌خواهان دامن زده است. حالا آمارها نیز از حضور گسترده‌تر دموکرات‌ها در انتخابات زودهنگام حکایت دارد. بنا بر ارزیابی‌های مؤسسه "TargetSmart", حدود 53 درصد از مشارکت‌کنندگان دموکرات و 36 درصد جمهوری‌خواه هستند. همچنین افراد 50 سال به بالا بیش از 70 درصد از رأی‌دهندگان را تشکیل می‌دهند. در قیاس با سال 2016، افراد جوان نیز مشارکت ملموستری در انتخابات زودهنگام دارند اما آنها بخش کوچکتری از این مشارکت را تشکیل می‌دهند.

همچنین در قیاس با سال 2016، رأی‌دهندگان آمریکایی آفریقایی‌تبار مشارکت پررنگ‌تری در انتخابات زودهنگام ثبت کرده اند؛ تا جایی که مشارکت آنها در قیاس با سال 2016، بیش از 6 برابر شده است.

2. اعتماد به فرایند انتخاباتی کاهش یافته است:

همزمان با نزدیک شدن به روز انتخابات، ادعا‌های ترامپ بر اعتماد آمریکایی‌ها به کلیت فرایند انتخابات در این کشور اثر گذاشته است. بنا بر یک پژوهش جدید مؤسسه تحقیقاتی پیو، نرخ اعتماد رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌کرده به برگزاری بدون دردسر انتخابات در 2 سال اخیر به شدت کاهش یافته است. این رقم در اکتبر سال 2018، 81 درصد بود اما حالا به 62 درصد تنزل کرده است. این تنزل را باید به پای هواداران ترامپ نوشت چرا که نیمی از آنها معتقدند انتخابات به خوبی مدیریت نخواهد شد. بیش از نیمی از آنها نیز می‌گویند آرای مرتبط با رأی‌گیری از راه دور و پستی به درستی شمارش نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها