ترامپ اگر در انتخابات شکست بخورد، بازداشت می شود!

ترامپ اگر در انتخابات شکست بخورد، بازداشت می شود!
چهارشنبه 30 مهر 1399 - 21:36

همگان متفق القول هستند که عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دورۀ تبلیغات انتخاباتی غیر عادی است زیرا برای کسب آرای مردمی پایبند به هیچ خط قرمز سیاسی و اخلاقی و حتی شخصی نیست که به عنوان نمونه، پس از مبتلا شدن به کرونا به توصیه پزشکان گوش نکرد و سلامتی خود را به خطر انداخت به این نحو که 3 روز پس از ابتلایش از بیمارستان بیرون آمد تا به تبلیغات انتخاباتی خود بپردازد.

العالم - کشکول

برخی تلاش می کنند که راز و رمز برخورد ترامپ با مساله انتخابات به عنوان مساله مرگ یا زنگی را درک کنند. در همین راستا، بعضی می گویند که ترامپ فردی است که شکست را نمی پذیرد و عادت کرده است که هر چیز دلخواه خود را به دست بیاورد. بعضی هم می گویند که شکست ترامپ در دستیابی به چهار سال دوم ریاست جمهوری در حکم لکۀ ننگ برای وی خواهد بود زیرا رؤسای جمهور قبلی آمریکا معمولاً به چهار سال دوم راه پیدا کردند. بعضی هم می گویند که ترامپ فردی است که در حد دیوانگی دوست دارد جلب توجه کند و هرگز نمی تواند خود را از انظار مردم دور کند و به همین دلیل همیشه و همه جا حرفی از ترامپ در میان است.

اختلاف نظرات درباره علل طمع بیمارگونۀ ترامپ به انتخابات کاملاً قانع کننده نیست هر چند هر یک از این نظرات بخشی از واقعیت را نشان می دهد خصوصاً نظری که می گوید علت اصلی طمع بیمارگونۀ ترامپ به انتخابات اینست که وی فردی نامتعادل است و دست هایی پنهان وی را برای تصدی بزرگترین سمت آمریکا نامزد کرده اند سمتی که به مذاق ترامپ خوش آمده است و دیگر نمی تواند این سمت را رها کند و از کرسی ریاست جمهوری پایین بیاید.

به نظر می رسد که "جان شوارتز" خبرنگار آمریکایی، ناخواسته، قانع کننده ترین دلیل توجه غیر عادی ترامپ به انتخابات را بیان کرده است. این خبرنگار در مقاله ای در پایگاه اینترنتی "اینترسپت" می گوید: اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشود، شاید به اتهام ارتکاب جرایمی که در دوران ریاست جمهوری خود انجام داده است، تحت پیگرد قضایی قرار بگیرد.

شوارتز چند مورد از اتهامات ترامپ را که شاید پای وی را به دادگاه بکشاند، بیان می کند و نظرات برخی کارشناسان را که خواستار محاکمه ترامپ هستند، می آورد. "فرار مالیاتی، تخلفات بانکی، نقض قانون تأمین مالی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، ارتشاء، ایجاد اخلال در رسیدگی به پرونده های قضایی وعاملیت در مرگ دهها هزار آمریکایی به علت نحوۀ برخوردش با فیروس کرونا" جزء اتهامات وارده به ترامپ است.

به نظر می رسد آنچه شوارتز در مقاله خود آورده است، علت اصلی حرص و طمع غیر عادی ترامپ برای پیروزی در انتخابات فرارو باشد زیرا ترامپ به خوبی می داند که اگر در انتخابات شکست بخورد، از دستگاه قانون نمی تواند فرار کند و کارش شاید به زندان هم بکشد چرا که از زمان ورودش به کاخ سفید سکنات و حرکاتش تحت کنترل بوده است و در این راه درست حرکت نکرده است و تنها چیزی که می تواند وی را از این سرنوشت نجات بدهد، راهیابی مجدد به کاخ سفید و تکیه زدن به صندلی ریاست جمهوری به مدت چهار سال دیگر است.

پربیننده ترین خبرها