آیا با بازگشت الحریری اعتراضات مردم لبنان بازخواهد گشت؟

آیا با بازگشت الحریری اعتراضات مردم لبنان بازخواهد گشت؟
جمعه 2 آبان 1399 - 18:22

کارشناسان معتقدند که هدف از انتخاب مجدد سعد الحریری برای تشکیل کابینه لبنان پایان دادن به اعتراضات مردمی در این کشور است.    

العالم – لبنان

کارشناسان تصریح کردند که حکام لبنان به این نتیجه رسیده اند که حفظ وحدت و ساختار این کشور مستلزم پایان درگیری های داخلی است.

کارشناسان تاکید کردند که همزمان، آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی نیز به همین نتیجه رسیده و با هماهنگی یکدیگر از انتخاب الحریری حمایت کردند.

البته آنان معتقدند که سفیر عربستان سعودی در بیروت، الحریری را به خاطر تسلط میشل عون و حزب الله بر تصمیم گیری های سیاسی در لبنان، ناتوان از تشکیل کابینه می داند اما به خوبی می داند که غیر از الحریری نیز شخص دیگری قادر به تشکیل کابینه نیست.

در این میان، شماری از نمایندگان مجلس لبنان، تشکیل کابینه متخصص را بدون همراهی احزابی مانند جریان ملی آزاد بعید می دانند اما همزمان معتقدند که برخورد مثبت حزب الله با انتخاب مجدد الحریری می تواند زمینه را برای تشکیل سریع چنین کابینه ای هموار کند.

البته کارشناسان معتقدند که حتی در صورت تشکیل کابینه توسط الحریری، اعتراضات مردمی مجددا آغاز خواهد شد چرا که لبنانی ها خواستار ایجاد ساختاری هستند که مشکلاتشان را حل کند.

پربیننده ترین خبرها