واکنش کاربران لبنانی به سالروز انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا

واکنش کاربران لبنانی به سالروز انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا
جمعه 2 آبان 1399 - 21:34

در سالروز کشته شدن 241 نظامی امریکایی در عملیاتی علیه مقر نیروهای دریایی آمریکا در 23 اکتبر 1983 که به خروج این نیروها از لبنان منجر شد، کاربران لبنانی به صورت گسترده ای به هشتگ "مارینز نیروهای اشغالگر" واکنش نشان دادند تا آنجا که این هشتگ در لبنان ترند شد.

العالم ـ لبنان

37 سال پیش یک کامیون حامل مواد منفجره ساختمان نیروهای اشغالگر امریکایی در فرودگاه بیروت را مورد هدف قرار داد که به کشته شدن بیشترین تعداد از نظامیان امریکایی در عملیاتی واحد منجر شد؛ کشته شدن این تعداد از امریکایی ها از جنگ جهانی دوم بی سابقه بود.

سازمان ناشناسی به نام "جهاد اسلامی" مسئولیت این عملیات را به عهده گرفت و از فوریه 1984 نیروهای آمریکایی از لبنان عقب نشینی کردند.

از سال 1983 امریکایی ها اشخاص و سازمان های متعددی را بدون هیچ دلیلی مسئول این حملات دانستند. این عملیات سخت ترین حمله به ارتش آمریکا بود.

کاربران لبنانی هشتگ "مارینز نیروهای اشغالگر" را راه اندازی کردند و در ذیل آن از تایید مقاومت سخن گفتند. آنها تاکید کردند که اخراج، سرنوشت تمام اشغالگران است و روح انقلابی لبنانی سیلی محکمی به اشغالگران امریکایی وارد کرد و آنها را وادار به خروج از کشور کرد.

کاربری به نام "دعا" نوشت: مارینز نیروهای اشغالگر هستند و ما فرهنگمان مبتنی بر مقاومت است. هر اشغالگری که در خاک کشور ما پا بگذارد سرنوشتش سرنوشت اشغالگران پیشین خواهد بود.

"حسن فاخوری" نیز توییت کرد که این انفجار ضربه سنگین و سختی به ارتش آمریکا وارد کرد و ابهت آن را لگدمال کرد.

"Hassan/a" گفت: هرچقدر قدرت و توان ارتش آمریکا بالا باشد، مردم لبنان و مقاومت لبنانی از ضعف، قدرت می سازند و پیروزی می آفرینند.

کاربری به نام "Shadow" نوشت: در چنین روزی در سال 1983 جوانی از منطقه ای نزدیک به مقر مارینز امریکا را هدف گرفت و 299 نفر امریکایی و فرانسوی را به قتل رساند. آن شهادت طلب ناشناس با این عملیات ظالمان را به گریه انداخت.

"السید ابوحسن" در توییتی نوشت: این مجازات هر اشغالگر متجاوز است.

پربیننده ترین خبرها