سودانی ها: حمدوک، برهان و حمیدتی خائن و مزدور هستند

سودانی ها: حمدوک، برهان و حمیدتی خائن و مزدور هستند
يکشنبه 4 آبان 1399 - 19:53

به دنبال اعلام موافقت دولت سودان با سازش با رژیم اشغالگر تحت نظارت آمریکا، همچنان خشم و نارضایتی سودان را فراگرفته است.

العالم ـ داغ های مجازی

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که سودان با عادی سازی روابط با رژیم اسراییلی موافق است.

به دنبال این توافق و نیز موافقت خارطوم با پرداخت غرامت به میزان 335 میلیون دلار به خانواده های آمریکایی که در حملات تروریستی در سودان کشته شدند، ترامپ حذف نام سودان از فهرست تروریسم را به کنگره اطلاع داد.

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان از ترامپ به خاطر امضای فرمان اجرایی حذف سودان از فهرست تروریسم تشکر و قدردانی کرد و گفت: به برقراری روابط خارجی در راستای خدمت به مردم کشورمان چشم دوخته ایم.

الصادق المهدی رییس حزب امت سودان روز شنبه تاکید کرد که سازش با اسراییلی ها با قانون ملی سودان و تعهدات قومی عربی تناقض دارد.

کمیته های مقاومت سودان نیز با اعلام مخالفت با عادی سازی، تاکید کردند که دولت انتقالی اختیار اتخاذ چنین تصمیماتی سرنوشت ساز را ندارد.

در خارطوم تظاهراتی علیه توافق سازش برگزار شد و تظاهرکنندگان پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند و شعارهایی در حمایت از مساله فلسطین سر دادند.

در شبکه های اجتماعی هشتگ های بسیاری در مخالفت با سازش سودان با رژیم اشغالگر راه اندازی شد. هشتگ "سودان مخالف سازش" با واکنش گسترده کاربران عرب و سودانی روبرو شد.

"موسی یوسف" در توییتر نوشت: به فرزندانتان یاد دهید که فلسطین اشغالی است و مسجد الاقصی به اسارت درآمده است. رژیم اشغالگر یک دشمن است. مقاومت یک شرف است. دولتی به اسم اسراییل وجود ندارد. و حمدوک و برهان و حمیدتی خائن و مزدورند.

"Amna Mohammed" نیز توییت کرد که با عادی سازی و پرداخت غرامت، شادی دیروزمان در حذف نام سودان از فهرست تروریسم را از ما گرفتند.

"Abdalla Alrasheedy" نیز با رد تمام علت ها و بهانه هایی که برخی برای توجیه سازش مطرح کردند، در توییتر نوشت که سازش در هر صورت یک خیانت است.

عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر با استقبال از اقدام سودان، در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: "از تلاشهای مشترک امریکا و سودان و اسراییل برای عادی سازی روابط میان سودان و اسراییل استقبال می کنم و تمام تلاشها در راستای تحقق ثبات و صلح منطقه ای را می ستایم".

توییت سیسی با خشم و محکومیت گسترده ای در شبکه های اجتماعی مواجه شد.

"موسی یوسف" نوشت: خدایا از اقدام این خائنان برهان و حمیدتی و حمدوک و امثال آنها تبرئه می جویم. خدایا تو بر سخنم گواه هستی که دشمن صهیونیستی تا روز قیامت دشمن من است.

"منیر سیف" نیز توییت کرد که سازش فقط مقدمه ای برای حکومت نظامیان به رهبری عبدالفتاح برهان و سیطره آمریکا بر آبها و سواحل سودان است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر پیش از این در توییتر عادی سازی روابط میان صهیونیست ها و سودان را اعلام کرد، کاربری به نام "احمد" در پاسخ به نتانیاهو توییت کرد که عادی سازی با دولت سودان بود و نه با مردم این کشور. از زمانی که کودک بودیم فقط از قتل مسلمانان توسط صهیونیستها می شنیدیم. سودان مسلمان است و سودان با سازش مخالف است.

"محمد بن روضان خولان" نیز نوشت: عادی سازی خیانت است و خیانت هیچ گاه از ویژگی های ملت آزاده سودان نبوده است. مردم سودان همواره موضعی قهرمانانه و شرافتمند در کنار ملت فلسطین اتخاذ می کنند.

به دنبال توافق میان شورای حاکمیتی نظامی و دولت حمودک در آوریل 2019 ، این دو اینک در سودان حکومت می کنند و این مرحله انتقالی با برگزاری انتخابات در سال 2022 به پایان خواهد رسید.

کسانی که به سازش با صهیونیست ها روی آوردند، این اقدام را اینگونه توجیه می کنند که برای نجات اقتصاد کشور و خارج کردن آن از بحران فعلی است. اما مردم سودان تاکید می کنند که این اقدام خنجر زدن از پشت به مساله فلسطین و مقدسات اسلامی است و علاوه بر این هیچ نفعی برای کشور نخواهد داشت و بهترین دلیل بر این مدعا وضعیت سودان جنوبی است که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی جدا شد؛ اما همچنان گرفتار جنگ و شرایط نابسامان اقتصادی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها