کجا می‌توانیم چنین حکام را بیابیم؟

کجا می‌توانیم چنین حکام را بیابیم؟
دوشنبه 5 آبان 1399 - 20:46

فرزندان سعود، زاید و عیسی اتحادیه عرب را بی‌هویت کرده‌اند با این امید که پس از فروختن فلسطین و قضیه فلسطین، نهادی جدید با حضور عموزاده‌های صهیونیستی خود تاسیس کنند.

العالم- کشکول

این روزها سخت است پیدا کردن حاکمی که از خزانه دولتش صدها میلیارد دلار به آمریکا پرداخت کند تا به او در قبضه کامل قدرت و سرکوب منتقدان و رقبایش- از جمله عموزاده‌ها- کمک کند.

سخت است این روزها حاکمی بپذیرد که طی نشستی در واشنگتن در مقابل دیدگان جهانیان خوار شود و نتواند از خود دفاع کند ولی در مقابل بعد از این اهانت، 500 میلیون دلار را به شخصی پرداخت کند که از سوی مورد اهانت واقع شده است.

سخت است پیدا کردن حاکمی، که نخست‌وزیر کشوری را زندانی کند و بعد از شکنجه و توهین به این نخست‌وزیر، او را مجبور به استعفا از قدرت کند؛ چرا که آنچه را که لازم بود برای مبارزه با کسانی که علیه دشمنان جهان عرب و جهان اسلام می‌جنگند، انجام نداد.

سخت است پیدا کردن حاکمی که فلسطین، قدس شریف و مقدسات اسلامی را بفروشد و این معامله را در کاغذ سفیدی انجام می‌دهد که نمی‌داند چه چیزی و کجا را امضا کند.

دشوار است حاکنی را بیابیم که به دشمن جهان عرب و اسلام کمک کند تا ملت مظلوم فلسطین را زیر فشار محاصره و گرسنگی مجبور کنند که سرزمین‌شان را رها و قضیه‌شان را فراموش کنند.

دشوار است حاکمی را بیابیم که در حالی‌که جوهر امضای توافق عادی‌سازی با صهیونیست‌ها خشک نشده، درهای کشورش را چهار طاق بر روی صهیونیست‌ها باز می‌کند در حالی‌که فلسطینیان در زندان‌های رژیم اشغالگر دربند هستند و تحت شکنه و انواع اهانت‌ها به‌سر می‌برند.

دشوار است حاکمی را پیدا کنیم که نمی‌داند چرا با رژیم اسرائیل عادی‌سازی کرده، بلکه او این توافق ننگین را صرفا برای راضی ساختن "دونالد ترامپ" در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امضا کرده است.

سخت است پیدا کردن حاکمی که در مقابل توهین و تعرض به دین اسلام و مقدسات اسلامی سکوت اختیار کند و در مقابل، از طرف‌های موهن استقبال کند و آنها را در آغوش گرمش بفشارد.

در آخر اینکه اگر خیلی از ملت‌ها چنین حاکمانی را فقط در موزه‌های تاریخی‌شان دارند ولی هر چند ملت‌های عربستانی، امارات و بحرینی احتمالا فرصتی برای احداث چنین موزه‌هایی ندارند ولی می‌توانند با صبوری این حکام را در زباله‌دان تاریخ بیندازند.

پربیننده ترین خبرها