مصونیت در برابر ویروس کرونا تنها چند ماه دوام دارد

مصونیت در برابر ویروس کرونا تنها چند ماه دوام دارد
سه شنبه 6 آبان 1399 - 08:09

یک مطالعه در انگلیس بر کوتاه‌مدت بودن دوام ایمنی در برابر ویروس کرونا صحه می‌گذارد.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از پرس آسوسییشن، به گفته دانشمندان، ایمنی در برابر ویروس کرونا، عامل ایجادکننده بیماری کووید-۱۹، تنها چند ماه دوام دارد و پس از آن، سطح پادتن‌های مورد نیاز به سرعت کاهش می‌یابد.

پژوهش کالج سلطنتی لندن حکایت از آن دارد که در ماه سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر)، تنها ۴.۴ درصد از افراد بالغ در برابر ویروس کرونا مصون بودند. ماه سپتامبر با آغاز مجدد شیوع گسترده کووید-۱۹ در انگلیس همراه بود. رقم مصونیت در بازه زمانی ۲۰ ژوئن تا ۱۳ ژوئیه، ۶ درصد و در بازه زمانی ۳۱ ژوئیه تا ۳۱ اوت، ۴.۸ درصد بود.

به گفته متخصصان، کاهش سریع پادتن‌های مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا می‌تواند به سرعت و تنها طی چند ماه به ابتلای مجدد افراد به بیماری کووید-۱۹ منجر شود.

طی بازه زمانی اواخر ماه ژوئن تا پایان سپتامبر، حدود ۳۶۵ هزار و ۱۰۴ فرد بالغ در انگلیس در ۳ مرحله این پژوهش برای تعیین سطح پادتن‌های مرتبط با ویروس کرونا مشارکت کردند.

بر اساس این مطالعه، به طور کلی سطوح پادتن (آنتی‌بادی) با گذشت ۳ ماه از ابتلا به کووید-۱۹، ۲۶.۵ درصد کاهش می‌یابد. این رقم برای افراد ۱۸ تا ۲۴ سال که از بیشترین سطح مصونیت برخوردار هستند، ۱۴.۹ درصد است. اما افراد بالای ۷۵ سال که با بیشترین تهدید از سوی ویروس کرونا مواجه هستند، ۳۹ درصد نزول پادتن پس از گذشت ۳ ماه از ابتلا را تجربه می‌کنند.

به گفته دانشمندان، هنوز مشخص نیست پادتن‌ها چه سطحی از ایمنی را فراهم می‌کنند و این ایمنی چقدر دوام دارد. به باور آنها تنها راهکار ایجاد مصونیت پایدار و قابل ارزیابی، عرضه واکسن کرونا است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها