خشم مسلمان از اظهارات نفرت انگیز مکرون؛ «هشتک عشق به رسول اکرم» در جهان عرب ترند شد

خشم مسلمان از اظهارات نفرت انگیز مکرون؛ «هشتک عشق به رسول اکرم» در جهان عرب ترند شد
سه شنبه 6 آبان 1399 - 19:14

به دنبال اظهارات تحریک برانگیز و مشمئز کننده رییس جمهور فرانسه علیه رسول اکرم(ص)، هشتگ های بسیاری در عشق رسول اکرم(ص) در کشورهای عرب و اسلامی راه اندازی شد که برخی از آنها به ترند تبدیل شد.

العالم ـ داغ های مجازی

هشتگ "حبیبی یا رسول الله" درمصر و "مولد النبوی الشریف" (میلاد نبی اکرم) در یمن ترند شد و این علاوه بر هشتگ های دیگری مانند "الا رسول الله (بجز رسول اکرم)، مکرون به پیامبر توهین می کند، پیامبر ما خط قرمز است، و...."

"حیدر اسلم" در حساب رسمی خود در توییتر مهمترین توییت ها و هشتگ ها درباره این مساله را درج کرد: الا رسول الله ، الا حبیب الله، تحریم کالاهای فرانسوی؛ مکرون به پیامبر توهین می کند. پیامبر ما خط قرمز است، حبیبی یا رسول الله.

مسلمانان عاشق رسول اکرم(ص) مقالات بسیاری در عشق رسول الله و بیزاری از دشمنانش و دشمنان مسلمانان نوشتند.

آنهایی که این روزها حملاتی سخت علیه پیامبر و مسلمانان آغاز کردند و در راس آنها امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه است که تحت نام آزادی بیان از مجله تندرو "شارل ابدو" حمایت کرد. در یکی از این مقالات آمده است که ای عاشقان رسول اکرم اگر او را یاری نکنید خداوند او را یاری می کند. ای مسلمانان عشق شما به رسول اکرم یک عشق غریزی است و گمان می کنم که پیام شما در فیس بوک و تویتر و دیگر شبکه های اجتماعی به غرب رسید.

یکی از کاربران به نام "اریام" زیر هشتگ "الا رسول الله" نوشت: علی بن ابیطالب می فرماید رسول الله از اموال ما و فرزندان ما و پدر ومادر ما برای ما عزیزتر بوده است.

حمایت مکرون از شارل ابدو و این اسلام هراسی در فرانسه قبل از کشته شدن معلم فرانسوی، خشم و انزجاری در میان ملت های عرب و اسلام ایجاد کرد. مکرون توهین به رسول اکرم را نوعی آزادی بیان نامید و بر اهانت بی دلیل به مسلمانان تشویق کرد.

کاربران شبکه های اجتماعی زیر هشتگ تحریم کالاهای فرانسوی، فراخوانی برای تحریم این کالاها به راه انداختند و این علاوه بر هشتگ های "الا رسول الله و مکرون به پیامبر توهین می کند و هشتگ پیامبر ما خط قرمز است".

کاربری به نام "نيويورك New York " به زبان فرانسوی نوشت: مکرون ساکت شو ... اگر تمام مسلمانان آب دهانشان را به روی تو بیندازند تو غرق خواهی شد.

Saeid Nassar در توییتر سخنان میشیل اونفری فیلسوف فرانسوی را منتشر کرد: اونفری می گوید کشورشان را بمباران می کنید و فرزندانشان را آواره می سازید. کاریکاتور پیامبرشان را می کشید و از دشمنان آنها در مالی و افریقای مرکزی حمایت می کنید سپس نقش یک قربانی را بازی می کنید؟ خود را فریب ندهید زیرا هیچ کسی به جز احمقان شما را باور نخواهند کرد.

"کریم الشامی" در اشاره به چالش کشیدن اظهارات مکرون توسط مسلمانان، زیر هشتگ "میلاد شریف نبی اکرم" در یمن نوشت: کسی که می خواهد میلاد رسول اکرم را جشن بگیرد به ادله شرعی نیاز ندارد بلکه قلبی عاشق می خواهد.

پربیننده ترین خبرها