رئیس جمهورعراق:

باید با تفکر تروریسم تکفیری مقابله کرد

باید با تفکر تروریسم تکفیری مقابله کرد
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 19:51

رئیس جمهورعراق برمسئولیت همگان در مقابله با تفکر تروریستیِ تکفیری تاکید کرد.

العالم - عراق

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق عصر پنجشنبه در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: تکفیر و افراط گرایی وجهه اسلام را خدشه دار می کند و سازمان های القاعده و داعش و نظایر آن مسلمان و غیرمسلمانان را به قتل رسانده اند و یک مسئولیت جمعی درخصوص مقابله با تفکر تروریستیِ تکفیری وجود دارد.

وی گفت: در شرایط کنونی جهان اسلام که افراط گرایی، تکفیر و تندروی با تفکر و رفتاری ناهنجار و منحرف از ارزش های والا عمل می کند و به پیام والای اسلامی که دین حنیف ما برای آن آمده، خدشه وارد می کند، نیاز ما برای اقتدا به سیره عظیم پیامبر اکرم (ص) و اندیشه و سیره نبوی خلاق بیش از پیش احساس می شود. این سیره، سیره و اندیشه ای برای صلح، محبت، تسامح و برادری بین ابناء بشر است.

برهم صالح گفت: باندهای القاعده و داعش و سایرگروههای تروریستی تکفیری و تندرو دین ندارند. مسئولیت ما به عنوان مسلمان برای مقابله با تفکر تروریستی تکفیری و رفتار همراه با خونریزی و ناهنجار آن ایجاب می کند که ارزش های والایی را که اسلام آورده و پیامبر اکرم (ص) تجلی بخشیده است، نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت عراق اشاره کرد و گفت: اصلاح مسیرها بدون مبارزه با انواع شکل های فساد ممکن نیست زیرا مفسدان و تروریسم به هم پیوسته هستند و فساد روی دیگر تروریسم است.

رئیس جمهور عراق گفت: جرائم قتل و ارعاب اخیر در مناطق «الفرحاتیه و خانقین و کرکوک» تاکید می کند که تروریسم و خشونت همچنان امنیت و صلح اجتماعی در عراق را تهدید می کند و لازم است با گام برداشتن در مسیر اصلاحات و نیز تقویت توانمندیهای امنیتی و رزمی و اطلاعاتی نیروهای مسلح، با این تهدیدها مقابله کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها