حضور رئیس جمهور سوریه در مراسم میلاد نبی اکرم (ص) در مسجد جامع دمشق

حضور رئیس جمهور سوریه در مراسم میلاد نبی اکرم (ص) در مسجد جامع دمشق
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 22:09

رئیس جمهور سوریه با حضور در مراسم جشن میلاد نبی اکرم(ص) در مسجد سعد بن معاذ دمشق نماز مغرب را در آنجا اقامه کرد.

العالم - سوریه

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مراسم دینی که به مناسبت سالروز میلاد نبی اکرم حضرت محمد(ص) در مسجد جامع «سعد بن معاذ» دمشق برگزار شد، حضور یافت و نماز مغرب را هم در آنجا اقامه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، این مراسم به همت وزارت اوقاف سوریه برگزار شده بود و «محمد عبدالستار» وزیر اوقاف سوریه هم در آن حضور داشت و نطقی را در باب عظمت نبی اکرم(ص) و شکوه اخلاق و فضائل ایشان ایراد نمود.

این وزیر سوری همچنین با تجلیل شان و منزلت شهدای ارتش سوریه و علما و کسانی که جانشان را در راه دفاع از سوریه در برابر هجمه بیگانگان و تروریسم فدا کردند، گفت: «شیخ محمد عدنان الفیونی مفتی دمشق تازه ترین شهیدی است که تکفیری‌ها و تروریست‌ها با ترور او درصدد خاموش کردن صدای ملی عقیدتی او برآمدند؛ اما این صدا در خط مشی همه علمای سوری باقی است.»

عبدالستار گفت: «سوریه استقلال و عزت مردم خود را حفظ کرده و با ارتش ملی خود که حافظ عقیده و حامی اصول ملت آن است، از خاک خود دفاع کرد و منافع مردم خود را محقق کرد، آن هم زیر لوای رهبری که با دانش، تجربه، اعتماد به نفس و نزدیکی با مردم از کشورش حفاظت کرد. او به خانه‌های خانواده‌های شهدا و مجروحین و آسیب دیدگان از جنگ و آتش سوزی‌ها سر می‌زند و با پیر و جوان، کوچک و بزرگ به گفت‌وگوی رو در رو می‌نشیند.»

وزیر اوقاف سوریه گفت: «ما مخالفیم که اسلام کالایی در بازار مزایده‌های سیاسی بین ماکرون و اردوغان باشد و توهین به رسول اکرم(ص) توهین به دو میلیارد مسلمان روی زمین است و اسلام نماینده وهابیت، اخوان المسلمین نیست. اسلام بزرگ‌تر و عظیم تر از آن است. اسلام در قلوب صدها میلیون انسان است.»

رئیس اتحادیه علمای بلاد شام، جانشین دبیر کل حزب سوسیالیست بعث، نخست وزیر سوریه و مفتی کل جمهوری سوریه و شماری از علمای دین اسلام در سوریه در این مراسم حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها