هشتگ "کعبی شاخ طغیانتان را شکست" در عراق ترند شد

هشتگ
پنج‌شنبه 8 آبان 1399 - 15:07

هشتگ "کعبی، شاخ طغیانتان را شکست" در شبکه های اجتماعی عراق ترند شد.

العالم - داغ های مجازی

اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش النجبا عراق روز سه شنبه در سفر به ایران با شماری از مقامات کشور دیدار کرده و درباره موضوعات مورد توجه دو طرف گفتگو کرده بود.

علی اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی در امور بین الملل در دیدار روز سه شنبه با دبیر کل جنبش النجبا به مشترکات دینی، ایدئولوژیک و روابط برادرانه بین ایران و عراق اشاره و خاطرنشان کرد که عراق قوی ترین کشور عرب منطقه است به همین دلیل مورد طمع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

ولایتی تصمیم پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای خارجی را گامی بزرگ در مقابله با حضور اشغالگران آمریکایی دانسته و تأکید کرد که امریکایی ها راهی جز خروج از عراق ندارند. زیرا ملت عراق عزم خود را برای اجرای این مصوبه جزم کرده اند.

محسن رضایی، دبیر کل مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران هم با تأکید بر حمایت از استقلال و وحدت و قدرت عراق، از سیاست های جمهوری اسلامی ایران است و عراق هر روز قوی تر و مستقل تر می شود.

شیخ اکرم الکعبی در کنفرانس مطبوعاتی دیروز چهارشنبه در تهران گفت که زبان گفتگو با آمریکایی ها فایده ندارد.

وی گفت: "کاری که تا امروز با آمریکایی ها کرده ایم فقط یک زد و خورد ساده بوده است و نبرد جدی و واقعی در راه است. سیاستمداران باید خود را برای مقابله با نقشه جدید برای تجزیه عراق آماده کنند."

وی افزود: "ما به آمریکایی ها فرصت های زیادی دادیم اما زبان آنها زبان قلدری است و هرگز تغییر نخواهد کرد و آمریکایی ها اگر نیروهای خود را از عراق خارج نکنند، نیروهای مقاومت برای مقابله با آنها به میدان می آیند."

در همین راستا شماری از کاربران عراقی توییتر هشتگ "الكعبي_اذل_طغيانكم" (کعبی شاخ طغیانتان را شکست) را در عراق ترند کردند.

یکی از کاربران با عنوان "زهره الحياه"، نوشت: "حقشان است ... با برادرانشان در هم شکسته شوند.. نقشه هایشان نقش بر آب شود.. شاخشان شکسته شود"

کاربر دیگری با عنوان "عاشق الليل" نوشت: "شیخ اکرم از فرزندان اصیل مقاومت است که گروه های جوکری می کوشند در راستای خدمت به طرح مجرم دانستن رهبران، آنها را متهم کنند."

کاربر دیگری با عنوان "الزيبق" گفت: "مقاومت یک تفکر و خط مشی است و حتی فطرت و ذات هر عراقی است که از زمان انقلاب دهه بیست تا عملیات علیه اشغالگران آمریکایی، نبضشان با مقاومت می زند. و تاریخشان پر از عظمت و عزت مقاومت و ننگ و حقارت سازشکاران و خائنان است".

پربیننده ترین خبرها