معامله ای که موازنه قوا را در منطقه تغییر می دهد

معامله ای که موازنه قوا را در منطقه تغییر می دهد
جمعه 9 آبان 1399 - 11:18

منابع آگاه گفتند که کاخ سفید به کنگره اعلام کرده است که قصد دارد 50 فروند هواپیمای اف – 35 شرکت لاکهید مارتین را به امارات بفروشد. در صورت اجرای این تصمیم، باید منتظر بروز تنش و رویارویی احتمالی بین کنگره – که رأی به منع فروش سلاح داده است – و کاخ سفید بود.

العالم - آمریکا

رویترز در سپتامبر گذشته فاش کرده بود که آمریکا و امارات سرگرم آماده کردن پیش نویس قراردادی برای معامله چند فروند هواپیما اف – 35 هستند. این معامله همزمان با روز ملی امارات، دوم دسامبر آینده انجام خواهد شد.

کمیسیون روابط خارجی سنا و کمیسون امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مسئول بررسی فروش سلاح و جلوگیری از آن هستند. اعضای این دو کمیسیون پیوسته از امارات به دلیل مشارکت در قتل عام غیر نظامیان در یمن انتقاد کرده اند.

رژیم صهیونیستی هم از همان ابتدا مخالفت خود را با امضای این قرارداد اعلام کرده بود. اما سال گذشته با گرفتن تضمین هایی از آمریکا مبنی حفظ برتری نظامی این رژیم در منطقه، از مخالفت دست برداشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توجیه تغییر موضع خود در این باره، با اشاره به ایران گفته بود: "همه ما دشمن مشترکی داریم".

وی در ادامه گفته بود که با این حال ارتش این رژیم، تعهدات لازم را از آمریکا برای حفاظت از برتری نظامی این رژیم دریافت کرده است.

پربیننده ترین خبرها