سوء استفاده آل خلیفه از بحران کرونا برای تنگ تر کردن عرصه بر زندانیان

سوء استفاده آل خلیفه از بحران کرونا برای تنگ تر کردن عرصه بر زندانیان
جمعه 9 آبان 1399 - 19:38

سازمان موسوم به «آمریکایی‌ها برای حقوق بشر و دموکراسی در بحرین» (ADHRB) اعلام کرد : نقض حقوق بشر در زندان مرکزی "جو" همچنان ادامه دارد و اقدامات ناقض حقوق بشر در این زندان با گسترش بیماری کرونا به بهانه انجام اقدامات برای پیشگیری از این بیماری تشدید شده است.

العالم - بحرین

این سازمان در گزارش روز چهارشنبه خود آورده است " مسئولان زندان جو از بیماری کرونا برای تنگ تر کردن عرصه بر زندانیان در زمینه های مختلف سوء استفاده کرده و با عرضه غذاهای نامناسب و محروم کردن زندانیان از درمان مناسب یا سهل انگاری در درمان آنان و عدم انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از شیوع بیماری های پوستی و نداشتن دارو در داروخانه های زندان، محدودیت های جدیدی را بر زندانیان اعمال کرده اند.

بر اساس این بیانیه، صدها زندانی از روز جمعه (9 اکتبر) اعتصاب از تماس ها را در اعتراض به محدودیت های یاد شده آغاز کردند. همچنین فراخوانی از طرف شبکه های اجتماعی تحت عنوان " انصاف را درحق من رعایت کن ، من را نکش" به راه افتاده است که طی آن ، اهالی زندانیان درد و رنج فرزندان خود در زندان های جو، و الحوض الجاف را بیان کرده اند.

این سازمان از رژیم آل خلیفه خواست تا درمان مناسب را برای همه زندانیان ارائه کند و صرفا به قرنطینه کردن آنان اکتفا نکند و داروی لازم و غذای مناسب و تجهیزات و لوازم بهداشتی را برای آن ها تهیه کند و قید و بندهای اعمال شده در ارتباط آنان با خانواده هایش را کاهش دهد و هزینه های سنگین را بر آنان تحمیل نکند.

پربیننده ترین خبرها