بازداشت سرکرده "الاحوازیه"؛ راه فراری از سرپنجه اطلاعات ایران نیست

بازداشت سرکرده
دوشنبه 12 آبان 1399 - 12:40

مغز متفکر و طراح حمله تروریستی به مراسم رژه در استان اهواز در جنوب غرب ایران در سال 97 بازداشت شد.

العالم - تحلیل روز

در حمله تروریستی به مراسم رژه در استان اهواز، 25 نفر از شهروندان به شهادت رسیده و ده ها نفر مجروح شدند که شماری از آنها کودک بودند. به محض اینکه گروه تروریستی موسوم به "الاحوازیه"، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، وزارت اطلاعات ایران وی را که در خارج بود تحت نظر گرفت و در نهایت وی را دستگیر کرده و به ایران برگرداند.

"حبیب اسیود"، سردسته گروه تروریستی و جدایی طلب "الاحوازیه" - که از حمایت مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان – برخوردار است، امروز در تهران زیر بازجویی نیروهای امنیت و اطلاعات ایران است. به گفته مجتبی ذو النوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، وی بلافاصله پس از بازجویی برای محاکمه عادلانه در اختیار دادگاه قرار می گیرد.

همانطور که می دانیم گروه تروریستی "الاحوازیه"، طی دو دهه گذشته جنایات متعددی را مرتکب شده است از جمله دست داشتن در ناآرامی ها و حمله تروریستی به مراسم رژه دو سال پیش در اهواز. این گروه تروریستی ده ها تن از غیر نظامیان بی دفاع در اهواز را به خاک و خون کشیده است.

تعقیب و دستگیری اسیود – که تصور می کرد دستگاه های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان از او در مقابل وزارت اطلاعات ایران حمایت میکند – اولین موفقیت حیرت انگیز دستگاه های اطلاعاتی ایران نیست و آخرین هم نخواهد بود. کارنامه این دستگاه پر است از موفقیت هایی که سازمان های جاسوسی این سه دشمن را شوکه کرده است.

در اسفند 98 وزارت اطلاعات ایران، عبد المالک ریگی، سرکرده گروه تروریستی "جند الله" را در مسیر حرکت برای شرکت در جلسه با افسران جاسوسی امریکا در عملیاتی پیچیده دستگیر کرده و به ایران بازگرداندند. او نیز با ارتکاب ده ها عملیات تروریستی، 154 تن از نیروهای امنیتی و شهروندان را به شهادت رسانده و 320 تن دیگر را مجروح کرده است.

در سال 98 وزارت اطلاعات ایران "روح الله زم" را دستگیر کرده و به ایران برگرداند. او در پاریس به طور تمام وقت از حمایت و حفاظت نیروهای امنیتی فرانسه برخوردار بود. اما نیروهای امنیتی ایران او را پس از انتقال به ایران، محاکمه کردند. وی در دادگاه اعتراف کرد که چگونه از سازمان های جاسوسی فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد هرج و مرج و ناآرامی در داخل ایران طی سال های گذشته از طریق انتشار خبرهای جعلی و دروغ از طریق کانال تلگرامی "آمدنیوز"، خط می گرفته است.

در سال جاری نیز جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر دستگیر شد. وی از آمریکا عملیات های تروریستی در ایران را مدیریت می کرد که یکی از آنها انفجار در حسینیه "سید الشهدا" در شیراز بود. در این جنایت، 14 نفر به شهادت رسیدند و 215 نفر دیگر از جمله چند کودک مجروح شدند. وی در همان زمان در یک برنامه زنده مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفت.

همه تروریست هایی که خود را در ازای یک مشت دلار کثیف، به مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان فروخته اند و خود را به عنوان فعال و روزنامه نگار جا زده اند و همچنین همه اربابانشان باید بدانند که ایران هرگز شهدای به خون غلطیده خود و قاتلان آنها را فراموش نخواهد کرد و دست قدرتمند وزارت اطلاعات ایران آنها را روزی گیر خواهد انداخت.

  • علی حسين - العالم

پربیننده ترین خبرها