سالگرد بیانیه بالفور | گروه‌های فلسطینی: شرایط امروز حاصل سازش با اشغالگران است

سالگرد بیانیه بالفور | گروه‌های فلسطینی: شرایط امروز حاصل سازش با اشغالگران است
دوشنبه 12 آبان 1399 - 13:53

جنبشهای جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین در سالگرد بیانیه بالفور تأکید کردند که همچنان به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

العالم- فلسطین اشغالی

جنبش‌های جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سالروز انتشار بیانیه بالفور علیه فلسطین، با انتشار بیانیه‌های جداگانه، آن را محکوم کردند.

جهاد اسلامی تأکید کرد که ملت فلسطین با وجود شدت گرفتن توطئه‌ها، همچنان در سرزمین خود باقی خواهد ماند.

شبکه خبری المنار به نقل از این جنبش فلسطینی گزارش داد، پس از گذشت ۱۰۳ سال از انتشار بیانیه بالفور، ملت فلسطین در کشور خود باقی مانده است؛ زیرا حق با این ملت است.

جهاد اسلامی تأکید کرد، با وجود تمام تلاشها برای ریشه‌کنی، آوارگی، تجزیه، اشغال و چپاول، ملت فلسطین متزلزل نشده است.

این جنبش تصریح کرد، نتیجه این بیانیه شوم، شتاب رژیم‌های عربی برای سازش و عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، «معامله قرن»، طرح اشغال کرانه باختری، چپاول اراضی فلسطین و اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم است.

جهاد اسلامی خاطر نشان کرد، آنچه با زور گرفته شده، فقط با زور پس گرفته خواهد شد و جهاد اسلامی برای مبارزه با این رژیم جنایتکار، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد

این جنبش فلسطینی در پایان خاطر نشان کرد که به مقاومت ادامه خواهند داد تا دشمن از فلسطین خارج شود.

حماس هم تأکید کرد که علیرغم تمام توطئه‌ها و نقشه‌هایی که هدفش نابودی حقوق ملی فلسطین، ملت فلسطین از مقاومت و مبارزه دست بر نخواهد داشت.

حماس با بیان اینکه انگلیس باید به خاطر این بیانیه از ملت فلسطین عذرخواهی کند، تصریح کرد، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با آن، تحت هر شرایطی و با هر بهانه‌ای، عملا هیچ ارزشی نخواهد داشت.

این جنبش فلسطینی خاطر نشان کرد، حق ملت فلسطین در مقابله با اشغالگری، ثابت و غیر قابل چانه‌زنی است و مردم فلسطین، با عادی‌سازی روابط با صهیونیستها کاملا مخالف هستند.

حماس در پایان تأکید کرد، ملت فلسطین همچنان به مقاومت به ویژه مقاومت مسلحانه پایبند خواهد بود تا بتواند با رژیم صهیونیستی و جنایات زشت آن علیه خود مقابله کند.

«آرتور جیمز بالفور»، وزیر خارجه وقت انگلیس در سال ۱۹۱۷ با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که دولت انگلیس موافقت خود را با تأسیس رژیم نامشروع اسرائیل اعلام کرده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها