«آمریکا به پا می خیزد» ترند شد| آیا اوضاع آمریکا پس از اعلام نام پیروز انتخابات ناآرام خواهد شد؟

«آمریکا به پا می خیزد» ترند شد| آیا اوضاع آمریکا پس از اعلام نام پیروز انتخابات ناآرام خواهد شد؟
چهارشنبه 14 آبان 1399 - 13:52

با نزدیک شدن به زمان اعلام نام پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی ، هشتگ " آمریکا به پا می خیزد" را به کار برده اند.

العالم - داغ های مجازی

بسیاری از کاربران از این مساله ابراز نگرانی کرده اند که نتایج انتخابات به شروع مرحله ای جدید از خشونت و ناآرامی در آمریکا منجر آمریکا اشاره کرده اند.

کارشناسان انتخابات آمریکا در این خصوص اتفاق نظر دارند که این بار، خطرناک ترین انتخابات در تاریخ آمریکاست، از سویی، نتایج به شکل های معمول و در وقت معمول یکسره نمی شود و مساله فراتر از آن، هشدار درباره رخ دادن سناریوی ناآرامی در نتیجه پافشاری ترامپ بر اعلام پیروزی خود به شکل زودهنگام و شک و تردید در نتیجه شمارش آراست درصورتی که به نفعش نباشد. همه این ها ، احتمال شکایت به دادگاه عالی را مطرح می کند.

تحلیلگران بر این باورند که از احتمال توسل طرفداران نامزدها به خشونت مسلحانه نباید غافل شد و این تهدیدی بسیار جدی است درصورتیکه میزان فروش اسلحه در شش ماهه گذشته و نیز تهدیدات علنی را که در شبکه های اجتماعی منتشر شده مدنظر قرار دهیم.

در سایه چشم پوشی ترامپ از گروه های افراطی، این گروه ها درحال حاضر برای خشونت درصورت اعلام خبر شکست ترامپ آماده می شوند.

آمارهایی که روزنامه لس آنجلس تایمز منتشر کرده، نشان می دهد که آمریکایی ها از اول سال 2020 تا کنون، حدود 17 میلیون قطعه سلاح را خریداری کرده اند و این میزان، بیش از مقادیر سلاح های خریداری شده در سال های گذشته بوده است.

در شرایط فعلی، نیروهای گارد ملی آمریکا بیشتر از هر زمان دیگری در حالت آماده باش هستند تا در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ، در خیابان ها و نقاط اساسی مستقر شوند و با ناآرامی های احتمالی مقابله کنند.

کاربران شبکه های اجتماعی گفته اند کسانی که انتخابات را اداره می کنند، صهیونیست ها و طرفداران آن ها در آمریکا هستند.

کاربری به نام "ابو رهف" در حساب توئیتر خود خطابه به ترامپ نوشته است : تمام جنایت هایی که درحق ملت های دیگر مرتکب شده ای ، به تو برمی گردد ای احمق .

کاربری دیگر به نام "محمد العراقي" نوشته است : حقوق بشر و آزادی در امریکای قلدر ترامپ دروغ است.

کاربر دیگری به نام "كوثر المحمداوي" در صفحه خود نوشت : ترامپ لعنتی، در داخل آمریکا ناآرامی ایجاد می کند تا در قدرت بماند.

برخی کاربران نیز با اعلام اینکه چه ترامپ پیروز شود چه بایدن، تغییری در سیاست های خارجی آمریکا حاصل نخواهد شد، نوشتند : آمریکا از نظام های دیکتاتوری در کشورهای خاورمیانه به نفع رژیم اسرائیل حمایت می کند.

کارشناسان درباره میزان تاثیر پیروز انتخابات آمریکا بر کشورهای عربی گفتند که چه بایدن پیروز شود و چه ترامپ، کشورهای منطقه نباید در مقابله با چالش ها به طرف های خارجی دل خوش کنند.

پربیننده ترین خبرها