هدف اشغالگران؛ تجزیه عراق است

هدف اشغالگران؛ تجزیه عراق است
جمعه 16 آبان 1399 - 13:19

طرح صهیونیستی امریکایی؛ تداعی گر تجزیه عراق به مناطق کردنشین ،شیعی و سنی است که خشم مردم را نسبت به این طرح شیطانی برانگیخته که هدف از آن عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی است.

العالم داغهای مجازی

کاربران توییتر در عراق با راه اندازی هشتگی با عنوان # تجزیه؛ هدف اشغالگران، بر ضرورت مقابله با این طرح غربی برای تجزیه عراق تاکید کرده و در توییت های خود اعلام داشتند که با تجزیه و عادی سازی در آن واحد مقابله خواهند کرد.

این در حالی است که کاربران عراقی تصاویری از فرماندهان پیروزی و نیروهای الحشد الشعبی منتشر کرده و اشغالگران و دولت امریکا و صهیونیستها را تهدید به شکست کرده و گفتند :تجزیه عراق؛ رویایی کشورهای غرب تا زمان حضور نیروهای مقاومت تحقق نیافته و نخواهد یافت .

ناظران مسائل منطقه و عراق نیز معتقدند تحولات و تغییرات در ریاست جمهوری آمریکا تاثیر زیادی بر منطقه غرب آسیا و به ویژه عراق دارد.

آنها افزودند: برد بایدن در رقابت ریاست جمهوری تاثیر زیادی بر عراق دارد زیرا سیاست تشدید بحران در عراق توسط امریکا در دوره ترامپ کاملا تغییر خواهد کرد اما مساله مهم در تجربه بایدن با عراق این است که وی دائما حامی نظام فدرالی عراق به عنوان ابزاری برای عبور از اختلافات بوده است.انها هم چنین به موافقت بایدن از مدتها پیش با طرحی مبتنی بر تجزیه عراق به سه منطقه شیعی ،سنی و کردنشین اشاره کردند.

طرح تجزیه عراق، طرحی اسرائیلی است که ر. ک.کرانیجیا نویسنده هندی سال 1957 در کتابی با عنوان خنجر اسرائیل آن را منتشر کرد .

گفته می شود جمال عبدالناصر حامی نگارش ایده این کتاب بود .نگارنده نیز کتاب خود را با اسنادی لو رفته از ارتش اسرائیل مستند کرده و کتاب شامل طرح اسرائیل برای تجزیه عراق است که با تشکیل دولتی کرد آغاز و سپس جدا می شود .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها