بایدن و تخم مرغ های بن سلمان و شرکا در سبد ترامپ

بایدن و تخم مرغ های بن سلمان و شرکا در سبد ترامپ
جمعه 16 آبان 1399 - 16:01

ماجرای انتخابات امریکا رفته رفته به خط پایان نزدیک می شود و نتایج اعلامی به تابلویی می ماند که راه خروج از کاخ سفید را به ترامپ نشان می دهد، دیشب نیز اردوگاه ترامپ سخن از برنامه ریزی ها برای حضور او در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا حکایت می کرد.

العالم _ آمریکا

در چنین شرایطی به نظر بیش از ترامپ، خانواده او و جمهوری خواهان این بن سلمان است که احیانا سخت مضطرب شده است. بنا بود حسب عادت و البته توافق گاو شیرده بعدی نشسته بر تخت سلطنت ریاض محمد بن سلمان باشد.

بن زاید نیز دست کمی از بن سلمان در این خصوص ندارد او نیز با پیش دستی در عادی سازی روابط با اسرائیل دسته گل های متعددی با منطور پر کردن سبد خالی سیاست خارجی ترامپ برایش ارسال کرد و یقینا این خوش خدمتی از نظر بایدن دور نخواهد ماند. به این دو ولیعهد جوان، بحرین و سایر حلفای سعودی را نیز بایستی افزود که علی رغم انکه به شیوه ای مدرن بنا بود مستعمره امریکاباشند در عمل مستعمره ترامپ بودند.

نتانیاهوی گرفتار در بحران نیز در حالی که چند ماهی بیشتر از نوبت صدارتش باقی نمانده معلوم نیست ایا اجازه پیدا کند تایک سال ونیم نوبت نخست وزیری را به پایان ببرد یا در قربانگاه بایدن و در مقابل گانتس ذبح خواهد شد
همه اینها ۴سال کوشیدند تا ایران را به اولین مساله و اولویت ترامپ تبدیل کنند حالا به نظر می رسد بایستی بکوشند تا خود را از اولویت بایدن بینازند....بایم منظرماند ودید.

پربیننده ترین خبرها