علت تلاش آمریکا برای شکست کنفرانس آوارگان سوری

علت تلاش آمریکا برای شکست کنفرانس آوارگان سوری
دوشنبه 19 آبان 1399 - 22:33

وزارت دفاع روسیه روز 5 سپتامبر 2018 خواستار برگزاری کنفرانس آوارگان سوری شد، از همان زمان توطئه آمریکا، ترکیه، کشورهای غربی و عربی همسو با بلوک آمریکا، برای جلوگیری از برگزاری آن و ممانعت از بازگشت آوارگان سوری به کشورشان آغاز شد.

العالم – سوریه

مسکو به مخالفت کشورهای مزبور اهمیت نداد به گونه ای که ماریا زاخاروفا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز 23 اکتبر 2020 اعلام کرد که این کنفرانس روزهای 11 و 12 نوامبر 2020 در سوریه برگزار خواهد شد.

البته ریچارد میلز معاون سفیر واشنگتن در سازمان ملل متحد همان روز با درخواست برای تحریم این کنفرانس ادعا کرد که سوریه آماده برگزاری کنفرانس نیست.

سپس آمریکا، آلمان، انگلستان، عربستان سعودی، مصر، فرانسه و اردن با برگزاری نشستی اعلام کردند که بحران سوریه قبل از ایجاد راهکار دائم سیاسی، حل نخواهد شد و به این شکل کوشیدند تلاش روسیه برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان را با شکست مواجه کنند.

دشمنی آمریکایی غربی با این کنفرانس، به خوبی توطئه آنان علیه رهبری و مردمی سوریه را نشان داد و ثابت کرد کشورهای مزبور می کوشند از رنجهای مردم سوریه برای تحقق اهداف سیاسی شان به ویژه در زمینه تامین منافع رژیم صهیونیستی و جلوگیری از احیای سوریه قدرتمند که خطری برای تل آویو خواهد بود، بهره برداری کنند.

در این میان، میشل عون رئیس جمهور سوریه برای مقابله با توطئه غربی آمریکایی علیه آوارگان سوری، در دیدار با هیات روس، اعطای کمک های بین المللی به آوارگان سوری ساکن لبنان و فراهم نمودن زمینه بازگشت آنان به کشورشان را خواستار شد.

کارشناسان معتقدند که آمریکا می کوشد با استفاده از تمام امکانات و نفوذش، مانع استقرار صلح، ثبات و امنیت در این کشور و بازگشت آوارگان سوری به کشورشان شود اما وحدت و پایداری مردم سوریه باعث خواهد شد تا توطئه های آمریکایی غربی ترکیه ای صهیونیستی و مرتجعین عرب برای تجزیه سوریه و جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری با شکست مواجه شود.

آنان گفتند که البته طبیعی است آمریکا از قانون سزار برای محاصره هر چه بیشتر مردم سوریه و جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری بهره برداری خواهد کرد موضوعی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفت وگویش با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، بر آن تاکید کرد.

وی گفت که محاصره تحمیلی غرب بر دولت و ملت سوریه بزرگترین مانع در مسیر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان است اما همزمان ابراز امیدواری کرد که کنفرانس آوارگان سوری باعث بازگشت بیشترین تعداد از این آوارگان به کشور شود به ویژه که این بازگشت مهمترین اولویت دمشق است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها