روسیه: راهکار نظامی برای حل مساله قره باغ وجود ندارد

روسیه: راهکار نظامی برای حل مساله قره باغ وجود ندارد
دوشنبه 19 آبان 1399 - 22:19

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که راهکار نظامی برای حل مناقشه قره باغ وجود ندارد.

العالم ـ اروپا

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در گفت و گو با رادیو اکومسکو گفت: ما رویکرد خود در مورد حل مناقشه قره باغ را بسیار صریح اعلام کرده و یادآورشدیم که راه حل نظامی برای این مساله نمی بینیم اما از آنکارا بیانیه های دیگری به گوش رسید.

وی افزود: فقط بار دیگر می توانم موضع روسیه را در این مورد اعلام کنم و کشور ما از راه حل نظامی برای حل و فصل این بحران حمایت نمی کند و ما در زمان حاضر تلاش می کنیم و از طرف های مناقشه می خواهیم تا به اقدامات نظامی پایان دهند.

این در حالی است رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه امروز اعلام کرد که جمهوری آذربایجان جنگ در قره باغ را تا کنترل کامل این منطقه متوقف نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در حالی گفته است که مناقشه قره باغ راه حل نظامی ندارد که نیروهای جمهوری آذربایجان بخش بزرگی از مناطق اشغالی پیرامون قره باغ را از اشغال ارمنی ها آزاد کرده و در شبانه روز اخیر هم شهر شوشا دومین شهر بزرگ قره باغ را هم به تصرف در آورده و به پیشروی به سوی خانکندی مرکز این منطقه ادامه می دهند.

به گزارش ایرنا، درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهرماه گذشته آغاز شده است و به رغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها