مخالفت سوریه با حضور ترکیه در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان

مخالفت سوریه با حضور ترکیه در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان
سه شنبه 20 آبان 1399 - 09:49

معاون وزیر خارجه سوریه از مخالفت کشورش با حضور ترکیه در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان، خبر داد.

العالم - سوریه

«أیمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که کشورش با حضور ترکیه در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان که قرار است طی روز های ۱۱-۱۲ نوامبر (۲۰ -۲۱ آبان) برگزار شود، مخالفت کرده است.

سوسان در گفت‌وگویی که دوشنبه شب از تلویزیون سوریه پخش شد، گفت که ما از همه کشورهای جهان به استثنای ترکیه برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان دعوت کرده‌ایم زیرا نمی‌توان از رژیم «رجب طیب اردوغان» انتظار اقدام مثبتی داشت.

او افزود که ایران، روسیه، لبنان، امارات، عُمان و پاکستان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد و ما از این حجم از مشارکت کشورها در این کنفرانس راضی هستیم چرا که این کشورها در سطح بین‌الملل واقعا مهم هستند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، معاون وزیر خارجه سوریه همچنین گفت که تعدادی از کشورها حجم فشارهایی که برای عدم مشارکت در این کنفرانس با آن مواجه هستند به ما ابلاغ کرده‌اند.

او افزود که دولت سوریه نهایت تلاش خود را برای بازگشت آوارگان به کار خواهد بست و ضروری است که تحریم‌های یکجانبه به منظور فراهم کردن فضای بازگشت آوارگان و بازسازی کشور، لغو شود.

بر اساس آمارهای غیررسمی بیش از نیمی از جمعیت سوریه به دلیل جنگ منازل خود را ترک کرده‌اند و ترکیه، لبنان، اردن و کشورهای اروپایی میزبان بیشترین تعداد آوارگان سوری هستند.

پیشتر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه گفته بود که کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان که قرار است ظرف چند روز آینده در دمشق برگزار شود، تنها آغازی برای حل این مسئله انسانی است.

وی با اشاره به تمایل شماری زیادی از آوارگان برای بازگشت به کشورشان افزود که ما در سوریه امیدهای زیادی به این کنفرانس برای ارائه نتایج عملی داریم تا شاهد بازگشت شمار زیادی از آوارگان در ماه‌های آینده باشیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها