نبیل عمرو: راهبرد آمریکا در قبال فلسطین در دوره بایدن تغییر نخواهد کرد

سه شنبه 20 آبان 1399 - 19:55

عضو شورای مرکزی فلسطین تاکید کرد که در دوران بایدن هیچ تغییری در استراتژی آمریکا صورت نخواهد گرفت؛ زیرا دولت پنهان آمریکا همواره روابط با "اسراییل" را در راس اولویت های خود قرار می دهد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

"نبیل عمرو" در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه "ضیف و حوار"، اظهار داشت: هیچ تفاوتی میان دموکراتها و جمهوری خواهان در خصوص تعامل با مساله فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: استراتژی امریکا به سبب وجود دولت پنهان در این کشور هیج تغییری نخواهد کرد و این مساله در دستان رییس جمهور و یا دولت نیست بلکه دولت پنهان روابط با "اسراییل" را در راس اولویتهای خود قرار داده است خواه دموکراتها حاکم باشند و یا جمهوریخواهان. در واقع امریکایی ها هیچ پیشنهادی مطرح نمی کنند مگر پس از آنکه با رژیم اشغالگر مشورت و رایزنی کنند.

عضو شورای مرکزی فلسطین با بيان اينكه بعید است که بایدن بتواند راه حل هایی در خدمت به مساله فلسطین ارائه دهد, پیش بینی کرد که بایدن در عرصه بازگرداندن روابط میان فلسطین و امریکا دست به اقدامات معقولی بزند پس از آنکه در دوران ترامپ در یک قطع روابط کامل بسر می بردند.

نبیل عمرو تصریح کرد: بایدن اما هیچ گاه نخواهد توانست از تصمیمات ترامپ عقب نشینی کند. همچنین در مساله سازش نیز دست به یک اقدام کیفی و یک جهش نخواهد زد؛ زیرا فلسطینی ها به دنبال راه حل سیاسی هستند که بتواند حقوق آنها را تامین کند.

وی گفت: بایدن از ایده دعوت به گفتگو درباره راه حل دو کشور فراتر نخواهد رفت؛ اما این مساله به یک مذاکره و یا راه حل منجر نخواهد شد.

عضو شورای مرکزی فلسطین درباره پرونده سازش نیز خاطرنشان کرد: احتمال می دهم که بایدن برخلاف ترامپ برای مساله عادی سازی از خود هیجانی نشان ندهد؛ اما از آن حمایت خواهد کرد و بسیاری از کشورها را برای سازش تشویق خواهد کرد؛ اما عادی سازی را یک شرط قرار نخواهد داد.

نبیل عمرو تاکید کرد: اینکه بایدن راه حلهایی مطرح خواهد کرد و یا آنکه حق و حقوق فلسطینی ها را بازخواهد گرداند، در واقع فقط یک خوشبینی اغراق آمیز است و هیچ گاه اتفاق نخواهد افتاد..

پربیننده ترین خبرها