نگرانی 'ریاض' و 'هادی' از فعالیت دیپلماتیک دولت نجات ملی یمن

نگرانی 'ریاض' و 'هادی' از فعالیت دیپلماتیک دولت نجات ملی یمن
شنبه 24 آبان 1399 - 11:21

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن مقیم عربستان سعودی، از بیم گسترش فعالیت دیپلماتیک دولت نجات ملی یمن، از تلاش برای صدور قرار پیگیرد برای برخی دیپلمات‌های دولت نجات ملی خبر داد.

العالم - یمن

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن از آغاز اقداماتی علیه دولت نجات ملی در صنعاء خبر داد که آن را «اقدامات قانونی از طریق اینترپل» نامید.

وزارت خارجه دولت «عبد ربه منصور هادی»‌ که در ریاض مستقر است، از تلاش برای صدور حکم بازداشت سه سفیر دولت صنعاء از طریق اینترپل خبر داد که یکی از آنان سفیر دولت صنعاء در تهران و دیگری سفیر در سوریه است.

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن در بیانیه خود در صفحه توییتر اعلام کرد، در تلاش است طریق اینترپل حکم بازداشت برای «عبدالله علی صبری» سفیر فعلی دولت نجات ملی یمن در سوریه، «نائف احمد القانص» سفیر پیشین این دولت در سوریه و «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر دولت نجات ملی یمن در ایران صادر شود.

دولت مستعفی یمن در ادامه اعلام کرد، به کشورها گفته شده که با سفرای مذکور تعاملی نداشته باشند، رفت و آمد آن ها را تسهیل نکنند و در صورت حضور این سفرا در خاک کشورها، آنها را به یمن تحویل دهند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه با نقل این خبر به نقل از «هائل الهلالی» که او را کارشناس حقوقی معرفی کرد نوشت: علت این اقدام دولت [هادی] اساساً محاصره فعالیت دیپلماتیک گروه الحوثی است.

دولت نجات ملی یمن در صنعاء هفته گذشته سفیر خود در سوریه را منصوب کرد. پایگاه خبری المسیره اعلام کرد: «طبق حکم صادره ریاستی شماره ۶۲ یمن در سال ۲۰۲۰ میلادی، عبدالله علی صالح صبری به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری یمن در جمهوری عربی سوریه منصوب شد».

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها